Οι δύο κολοσσοί εντείνουν τις κοινές προσπάθειές τους για την περαιτέρω ανάπτυξη τεχνολογιών και λύσεων που σχετίζονται άμεσα με την αυτόνομη οδήγηση.
Το προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, γνωστά με την ονομασία Advanced Driver-Assistance Systems (ADAS), αλλά και εκείνα που σχετίζονται άμεσα με την αυτόνομη οδήγηση, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ασφάλειας, μειώνοντας παράλληλα την κυκλοφοριακή συμφόρηση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ωστόσο, η ανάπτυξη και εύρυθμη λειτουργία τους στην πράξη απαιτεί υπολογιστικές δυνατότητες μεγάλης κλίμακας.
Petabytes δεδομένων από τις οδικές και καιρικές συνθήκες, την ανίχνευση εμποδίων και τη συμπεριφορά των οδηγών στο δρόμο πρέπει να διαχειρίζονται καθημερινά για την εκπαίδευση, την προσομοίωση και την επικύρωση των λειτουργιών των συστημάτων, ενώ την ίδια ώρα μέσα από προηγμένους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης τα τελευταία θα πρέπει να προσαρμόζουν τον τρόπο λειτουργίας τους αξιοποιώντας μέσα από δισεκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης –πραγματικά και μη- έναν τεράστιο όγκο δεδομένων.
Η Car.Software Organisation, η θυγατρική εταιρεία του VW Group, θα αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις μαζί με την Microsoft, απλοποιώντας τον τρόπο δουλειάς των προγραμματιστών και αξιοποιώντας δεδομένα μέσω μιας βάσης που θα δημιουργηθεί (Automated Driving Platform), η οποία θα περιλαμβάνει πραγματικά στοιχεία κίνησης από τα οχήματα του ομίλου καθώς και δεδομένα προσομοίωσης. Οι υπηρεσία cloud με την ονομασία Microsoft Azure, καθώς και η τεχνογνωσία της ίδιας της Microsoft στην ευέλικτη ανάπτυξη λογισμικών, αναμένεται να δημιουργήσουν σε συνδυασμό ένα πρωτοποριακό περιβάλλον εξέλιξης για τους προγραμματιστές της Car.Software Organisation συμβάλλοντας στη μείωση των κύκλων για την ανάπτυξη μιας νέας ψηφιακής υπηρεσίας ή προϊόντος από μήνες σε εβδομάδες.
Ο Όμιλος VW προωθεί την ψηφιοποίησή του με γοργούς πλέον ρυθμούς. Όπως χαρακτηριστικά έχουν ανακοινώσει οι ιθύνοντές του, έως το 2025, το VW Group θα επενδύσει περί τα 27 δισεκατομμύρια ευρώ στον συγκεκριμένο τομέα και θα αυξήσει το ποσοστό της ανάπτυξης λογισμικών από τον ίδιο στο 60%, έναντι ποσοστού 10% που είναι σήμερα.