Οι τέσσερις αυτοκινητικοί κολοσσοί ενώνουν τις δυνάμεις τους με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Στην ηλεκτροκίνηση, δηλαδή.
Στην κοινή δήλωση που εξέδωσαν, οι τέσσερις κατασκευαστές αναφέρουν πως ο βασικός στόχος της μεταξύ τους κοινοπραξίας είναι η δημιουργία σταθμών ταχείας φόρτισης στις μεγαλύτερες και πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες της γηραιάς ηπείρου. Στόχος των BMW, Ford, Mercedes και VW είναι να καταστεί πιο εύκολη η… ζωή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και να βοηθηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η εξάπλωσή τους σε μια μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών, η οποία, για προφανείς λόγους, φαίνεται να… πάσχει από το γνωστό «σύνδρομο αυτονομίας».
Το πλάνο περιλαμβάνει, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, την εγκατάσταση 400 σταθμών με επίπεδα ισχύος της τάξης των 350kW σε ολόκληρη την Ευρώπη, αριθμός που από το 2020 κι εξής θα «εκτοξευτεί» σε μερικές χιλιάδες, σύμφωνα με τις προσδοκίες των ιθυνόντων των BMW, Ford, Mercedes και VW. Οι εργασίες κατασκευής των εν λόγω σταθμών αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου χρόνου με στόχο ο ανεφοδιασμός σε… ρεύμα να καταστεί εξίσου εύκολος, αλλά και ανάλογα ταχύς με εκείνον ενός «συμβατικού» οχήματος.
Οι τέσσερις κατασκευαστές (σημ: στο εν λόγω εγχείρημα στο πλευρό της VW το «παρών» θα δώσουν και οι ομόσταυλες Audi και η Porsche) αναμένεται να δημιουργήσουν σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν το σύστημα Combined Charging System (CCS), το οποίο ήδη χρησιμοποιεί η BMW για τα i3 και i8, η VW για τα e-Golf και e-Up και σύντομα τόσο η Ford όσο και η Mercedes για τα επερχόμενα ηλεκτρικά οχήματα της οικογένειας EQ.
Η τεχνολογία CCS δεν θα είναι συμβατή για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Tesla, που ως γνωστόν, διαθέτει το δικό της δίκτυο ταχεία φόρτισης (Supercharger), όσο και για πολλές αντίστοιχες προτάσεις, όπως είναι μεταξύ άλλων εκείνες του Ομίλου PSA, της Nissan και της Mitsubishi._X.A.