top icon
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Στην παραγωγή ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους της Koenigsegg

Η Σουηδική εταιρεία έχει εντείνει τα τελευταία χρόνια τις προσπάθειες της προκειμένου να δημιουργήσει έναν λειτουργικό και αξιόπιστο, ασφαλώς, κινητήρα που δεν θα διαθέτει εκκεντροφόρους.

Προκειμένου να κάνει το όνειρό του πράξη, ο Christian von Koenigsegg, ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της ομώνυμης εταιρείας κατασκευής τετράτροχων… ονείρων, δημιούργησε το 2000 τη θυγατρική εταιρεία FreeValve, η οποία εξέλιξε την όλη ιδέα κατασκευάζοντας έναν «πραγματικό» κινητήρα με χωρητικότητα 1,6 λίτρων που πλέον μπαίνει στην παραγωγή, για λογαριασμό της κινέζικης Qoros, όντας «απαλλαγμένος» από τους περιττούς, σύμφωνα με τον Σουηδό κατασκευαστή, εκκεντροφόρους.

Σε σχέση με τον κινητήρα MultiAir της ιταλικής Fiat, ο οποίος διαθέτει έναν μόλις εκκεντροφόρο που κινεί τις βαλβίδες εξαγωγής με τον «συνηθισμένο» τρόπο, ο κινητήρας της FreeValve δεν διαθέτει κανέναν, καθώς οι βαλβίδες ανοίγουν με πεπιεσμένο αέρα με την αρωγή πνευματικών ενεργοποιητών και κλείνουν με τη βοήθεια ελατηρίων ή αέρα. Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, η όλη διάταξη επιτρέπει τον ευκολότερο και πιο αποτελεσματικό έλεγχο της κάθε βαλβίδας ξεχωριστά, συμπεριλαμβανομένου και του βυθίσματός της. Συν τοις άλλοις, ο συγκεκριμένος κινητήρας καθιστά ακόμα πιο απλή την ενσωμάτωση ενός συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, όπου οι απαιτήσεις σε επίπεδο ισχύος καθίστανται μειωμένες.  

Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, ο 1.600άρης τούρμπο κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 230 ίππους και 320 Nm και θα τοποθετηθεί στο Qoros 3 hatchback, εξασφαλίζει 47% περισσότερη ισχύ και 45% υψηλότερη ροπή σε σχέση με έναν αντίστοιχο συμβατικό, όντας συγχρόνως 15% πιο οικονομικός σε κατανάλωση. Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας είναι κατά 20 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με τους τελευταίους, αλλά, πρωτίστως, πιο συμπαγής σε διαστάσεις. Σύμφωνα με την FreeValve, ο εν λόγω 1.600άρης εξοικονομεί ύψος και βάθος της τάξης των 50 και 70 χλστ. αντίστοιχα σε σχέση με έναν συνηθισμένο κινητήρα αντίστοιχου κυλινδρισμού, κάτι που παρέχει στους σχεδιαστές περισσότερες ελευθερίες όσον αφορά στη διαμόρφωση του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου στον οποίο μπορεί να εγκατασταθεί.

Τα οφέλη του Qamfree κινητήρα της FreeValve, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, δεν περιορίζονται στα παραπάνω, καθώς η συνολική του αρχιτεκτονική και σχεδίαση επιτρέπει την οριστική… απομάκρυνση ακριβών τμημάτων, πέραν των εκκεντροφόρων ασφαλώς, όπως είναι, μεταξύ άλλων, o προκαταλυτικός μετατροπέας, το σώμα της πεταλούδας γκαζιού, o ιμάντας χρονισμού, η βαλβίδα ανακούφισης του τούρμπο, καθώς και το σύστημ άμεσης έκχυσης του καυσίμου._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ