H BMW αποκαλύπτει τις νέες τεχνολογίες που πρόκειται να υιοθετήσει στο άμεσο αλλά και στο απώτερο μέλλον.
Βρεθήκαμε στο Μόναχο προκειμένου να παρακολουθήσουμε τις φετινές Μέρες Καινοτομίες. Τα Innovation Days, όπου η BMW αποκαλύπτει στους εκπροσώπους του Τύπου τα σχέδιά της για το μέλλον, αυτή τη φορά είχαν δύο βασικούς άξονες, τη συνδεσιμότητα και το περιβάλλον.
Στην περίπτωση της συνδεσιμότητας, το BMW Connected αποτελεί μια ψηφιακή ομπρέλα με στόχο να προσφέρει μια εξατομικευμένη υπηρεσία -έναν ψηφιακό σύντροφο- η οποία θα κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στις καθημερινές μετακινήσεις του. Η υπηρεσία αυτή, που στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμη μετά το Μάρτιο του 2017, θα δίνει στον οδηγό μέσω μιας εφαρμογής τη δυνατότητα να προγραμματίζει το δρομολόγιό του. Στη συνέχεια η εφαρμογή ενημερώνει τον οδηγό για την έγκαιρη αναχώρησή του ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Τη συγκεκριμένη εφαρμογή μας έδωσαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε στο πλαίσιο της οδήγησης της ανανεωμένης Gran Turismo. Η πολυμορφική εκδοχή της Σειράς 3, που προσφέρει πλουσιότερους εσωτερικούς χώρους ακόμα και από την έκδοση Touring, υπέστη κάποιες ελαφρές εξωτερικές αισθητικές βελτιώσεις, καθώς και στο φινίρισμα του εσωτερικού, όμως οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στις κινητήριες μονάδες (τρεις νέοι βενζινοκινητήρες με απόδοση 184-326 ίππων και πέντε ντίζελ 190-313 PS), όπου τα κέρδη στην απόδοση, σε σχέση με τους προκατόχους τους, φτάνουν το 7,6% και στην κατανάλωση το 10%.
Οι φετινές Ημέρες Καινοτομίας είχαν επίσης κάτι πολύ ενδιαφέρον να παρουσιάσουν, όσον αφορά τόσο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και τη σειρά των ηλεκτροκίνητων και υβριδικών μοντέλων της BMW.
Οι βελτιώσεις ξεκινούν από τον 3κύλινδρο ντίζελ, που, με υπερπλήρωση δύο σταδίων, επιμέρους επεμβάσεις αλλά και τη χρήση του πρόσθετου AdBlue, θα εκπληρώνει τις προδιαγραφές EUR6 σε πραγματικές συνθήκες μέτρησης. Το επίπεδο εκπομπών CO2 αναμένεται 4%-5% χαμηλότερο, ενώ aνάλογες βελτιώσεις θα δεχθούν τα 4κύλινδρα σύνολα. Στην κορυφή των πετρελαιοκίνητων συνόλων συναντάμε τον 6κύλινδρο 3λιτρο super diesel της 750d xDrive με δύο τούρμπο, υπερπλήρωση τεσσάρων σταδίων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού, πίεση ψεκασμού 2.500 bar και πολλές επιμέρους βελτιώσεις, που υπόσχονται ακόμα πιο πολιτισμένη λειτουργία, εκπομπές και εδώ προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές EUR6 RDE και κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία.
Βελτιώσεις όμως θα επέλθουν και στους βενζινοκινητήρες της εταιρείας, εν πολλοίς με την αύξηση της πίεσης έγχυσης του καυσίμου από τα 200 στα 350 bar που, για παράδειγμα, στο 3κύλινδρο σύνολο θα επιφέρει μια μείωση στο εκπεμπόμενο CO2 κατά 5%, όπως επίσης στα εκπεμπόμενα μικροσωματίδια, με παράλληλη αύξηση της ισχύος κατά περίπου 7 ίππους και της ροπής κατά 20 Nm, ενώ οι επιδόσεις θα επωφεληθούν από τον περιορισμό του βάρους του κινητήρα κατά 5 κιλά.
Όσο αφορά την ηλεκτροκίνηση, η μεγάλη είδηση αφορά την αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας του i3 από τα 60 στα 94 Ah. Το i3 με την κατά 50% αυξημένη πυκνότητα αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο διατίθεται παράλληλα με την αρχική έκδοση -σε τιμή περίπου 1.250 ευρώ υψηλότερη-, απολαμβάνει ανάλογο κέρδος στην εμβέλειά του, η οποία σε πραγματικές συνθήκες ξεπερνά τα 200 χλμ. (κάπου 330 στην έκδοση REX).
Τέλος, ο κύκλος της φετινής παρουσίασης ολοκληρώθηκε με την τελευταία προσθήκη στη σειρά iPerformance, που περιλαμβάνει τις υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες γεφυρώνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα με την υπόλοιπη γκάμα της BMW. Η σειρά iPerformance, που περιλαμβάνει ήδη τα 330e, 225xe και X5 40e, εμπλουτίζεται με την υβριδική έκδοση της νέας «7άρας», η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές, την 740e, τη μακρύτερη 740Le και την τετρακίνητη 740Le xDrive. Όλα τα υβριδικά μοντέλα της εταιρείας αξιοποιούν την ισχύ του 2λιτρου βενζινοκινητήρα της εταιρείας. Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, στο οποίο είναι ενσωματωμένο το ηλεκτρικό μοτέρ. Για την περίσταση, η αντίστοιχη ισχύς των κινητήριων μονάδων είναι 258 και 113 ίπποι (400 και 250 Nm οι αντίστοιχες τιμές της ροπής), με το συνδυασμό τους να φτάνει τους 326 ίππους και τα 500 Nm.