Στάνταρντ σε όλα τα νέα μοντέλα.
Στάνταρντ εξοπλισμός είναι το BMW Connected Drive σε όλα τα αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας που είναι κατασκευασμένα από τον Ιούλιο του 2015 και μετά (Αύγουστο του 2015 για τα made in USA μοντέλα). Το σύστημα προχωρημένης συνδεσιμότητας ήταν ήδη βασικός εξοπλισμός στις i3 και i8, ενώ προσφέρεται προαιρετικά και στα Mini.
Όπως τόνισε ο κ. Νίκος Καψής, product manager του BMW Group στην Ελλάδα, σε μια αναλυτική παρουσίαση που έλαβε χώρα στο εκπαιδευτικό κέντρο της BMW στον Ασπρόπυργο σήμερα, το πρότζεκτ για την ενσωμάτωση του συστήματος στα αυτοκίνητα της φίρμας που εισάγονται στην Ελλάδα διήρκεσε 2 χρόνια.
Το Connected Drive χωρίζεται σε δύο βασικά πακέτα υποσυστημάτων: καταρχήν περιέχει τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, από το έξυπνο cruise control, το σύστημα ευστάθειας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Το δεύτερο πακέτο αφορά υπηρεσίες και εφαρμογές. Για όλα τα αυτοκίνητα με ημερομηνία παραγωγής από Ιούλιο 2015, λοιπόν, προσφέρεται στάνταρντ η κλήση έκτακτης ανάγκης, μέσω κάρτας SIM που είναι ενσωματωμένη στο αυτοκίνητο από το εργοστάσιο. Σε περίπτωση ατυχήματος, όπου ενεργοποιούνται οι αερόσακοι, το αυτοκίνητο καλεί αυτόματα τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Αν ο οδηγός δεν είναι σε θέση να μιλήσει, η θέση του οχήματος υπολογίζεται κατά προσέγγιση μέσω της κυψέλης κινητής τηλεφωνίας που χρησιμοποιήθηκε για την κλήση. Σημειώνουμε ότι η κλήση έκτακτης ανάγκης θα είναι υποχρεωτικός εξοπλισμός για όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται εντός ΕΕ, από το Μάρτιο του 2018.
Το δεύτερο στάνταρντ πακέτο είναι το BMW Teleservices, με τρία σημεία προσοχής:
1. Αυτόματη κλήση Teleservice: τα δεδομένα σέρβις, καθώς και οι ενδείξεις σφάλματος στην οθόνη του αυτοκινήτου αποθηκεύονται στο κλειδί, σε κάθε αυτοκίνητο BMW. Η υπηρεσία Teleservices αποστέλλει εκ του μακρώθεν αυτά τα στοιχεία στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο επιλογής του πελάτη, ώστε να του υπενθυμίζεται εγκαίρως (τηλεφωνικά) η ανάγκη να επισκεφθεί το συνεργείο.
2. Teleservice Breakdown Call: με το πάτημα ενός πλήκτρου και με χρήση της ενσωματωμένης κάρτας SIM, αποστέλλονται τα στοιχεία της βλάβης που ακινητοποίησε το αυτοκίνητο και, κατόπιν, ειδοποιείται αυτομάτως τηλεφωνικά η οδική βοήθεια (η BMW είναι συμβεβλημένη με την Mondial Assistance).
3. Teleservice Battery Guard: σας έχει συμβεί να ξεχάσετε τα αλάρμ αναμμένα για μια ολόκληρη νύχτα; Το σύστημα παρακολουθεί μόνιμα τη μπαταρία του αυτοκινήτου σας και ενημερώνει το συνεργείο, ώστε αυτοί να ενημερώσουν τον πελάτη, σε περίπτωση που διαγνωστεί ασυνήθιστη εκφόρτιση.
Οι τρεις αυτές υπηρεσίες δεν έχουν καμία χρέωση για τη χρήση τους.
Προαιρετικά, το Connected Drive της BMW αναβαθμίζεται με υπηρεσίες όπως το BMW Online (διαδικτυακή πύλη με ειδήσεις, πρόβλεψη καιρού για το σημείο όπου βρίσκεστε, σημεία ενδιαφέροντος για το σύστημα πλοήγησης μέσω Google Search) και τα BMW Apps, δηλαδή εφαρμογές ενσωματωμένες στο σύστημα από τη BMW, άλλες συμβατές 3rd party εφαρμογές, καθώς και ενσωμάτωση κάποιων εφαρμογών από το κινητό του χρήστη στο αυτοκίνητο. Για να λειτουργήσουν τα προαιρετικά BMW Online και BMW Apps ιδανικά, απαιτείται ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου με το πακέτο διευρυμένης συνδεσιμότητας (περιλαμβάνει Business Navi και μεγάλη οθόνη), το οποίο κοστίζει περί τα 2.200 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο. Τα δεδομένα που περνούν μέσα από την κάρτα SIM έχουν πάγια χρέωση ακόμη και για χρήση στο εξωτερικό, με κόστος 200-250 ευρώ ανά τριετία (η πρώτη τριετία είναι δωρεάν).
Σπύρος Λεμάνης