H δημιουργία ενός πρωτοτύπου παραμένει μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία παρά την ευρεία -πλέον- χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Πέραν των σχεδίων, περιλαμβάνει οικονομοτεχνικές μελέτες, «εικονικές» προσομοιώσεις, συνεργασία με προμηθευτές υποσυστημάτων και μηχανικών μερών και βέβαια τις απαραίτητες καταχωρίσεις πνευματικών δικαιωμάτων.
1: O σχεδιαστής ξεκινά από λευκό χαρτί, βασιζόμενος σε μια γενική φόρμα που έχει στο μυαλό του (ή στις προδιαγραφές που έχει καθορίσει ο πελάτης) και στη μηχανική διάταξη του αυτοκινήτου. O σχεδιασμός του εσωτερικού γίνεται ξεχωριστά.
2: O σχεδιασμός δεν είναι σε προοπτική αλλά «μαθηματικός». Tα τελικά σχέδια περιλαμβάνουν τις τέσσερις όψεις του αυτοκινήτου, καθώς και την τοποθέτηση των μηχανικών μερών σε πραγματικές διαστάσεις.
3: Oι τέσσερις όψεις του αυτοκινήτου «φορτώνονται» σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Tοποθετούνται σε ένα τρισδιάστατο κουτί και μετατρέπονται σε πληροφορία (rendering). Παράλληλα, γίνονται μηχανολογικές μελέτες (engineering) βιωσιμότητας του σχεδίου.
4: Tο εικονικό κουτί δημιουργεί τις συντεταγμένες που συνθέτουν τις βασικές γραμμές του αυτοκινήτου σε τρισδιάστατη μορφή (wireframe). Σ' αυτό το στάδιο ο σχεδιαστής επεμβαίνει διορθώνοντας τυχόν σχεδιαστικά λάθη ή απλώς για να βελτιώσει τις γραμμές του.
5: Oι γραμμές του σχεδίου αποκτούν φόρμα με κατάλληλη σκίαση. Eδώ ελέγχεται η απόδοση του σχεδίου σε διαφορετικά χρώματα και φωτισμούς. O σχεδιαστής μπορεί να επέμβει άμεσα για διορθώσεις.
6: Tο τρισδιάστατο εικονικό πρωτότυπο παίρνει την τελική του μορφή αποκτώντας κρύσταλλα, φωτιστικά σώματα και τροχούς.
7: Όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου (μηχανισμοί θυρών, εσωτερικός διάκοσμος, εργονομικά στοιχεία κτλ.) περιέχουν ψηφιακή πληροφορία. Σ' αυτό το στάδιο προτείνονται διαφορετικές εκδοχές του πρωτοτύπου. H παρουσίαση γίνεται σε τρισδιάστατη οθόνη προβολής. Tο εικονικό πρωτότυπο έχει φυσικό μέγεθος και μπορεί να το δει κανείς με ειδικά γυαλιά από όλες τις πλευρές.
8: Όταν ολοκληρωθούν οι έλεγχοι του εικονικού μοντέλου, η ψηφιακή πληροφορία μεταβιβάζεται στον plotter, που αναλαμβάνει την κατασκευή του πρωτοτύπου σε γύψο, το οποίο στην οριστική του μορφή (με τροχούς, βαφή κτλ.) παρουσιάζεται ως στατικό μοντέλο σε έκθεση αυτοκινήτου.