Εκτός από το γενικό σχήμα της καμπίνας του φορτηγού που αν και υπάρχουν διαφοροποιήσεις οι βασικές γραμμές παραμένουν σταθερές, υπάρχει μία πλειάδα εξαρτημάτων που επηρεάζουν την αεροδυναμική συμπεριφορά. Η μάσκα με τους αεραγωγούς για το σύστημα ψύξης και οι καθαριστήρες είναι από τα σημαντικότερα, ενώ ο προφυλακτήρας που συνήθως περιλαμβάνει τα φωτιστικά σώματα εκτός από την ροή προς τα πλάγια του οχήματος καθορίζει και την ποσότητα του αέρα που θα περάσει από κάτω. Η συγκεκριμένη ποσότητα είναι πολύ σημαντική αφού εκτός από την άνωση που προκαλεί επιφέρει και μεγάλη αντίσταση λόγω των ακάλυπτων μηχανικών μερών. Κάθε λεπτομέρεια επηρεάζει τον συντελεστή, ακόμα και οι αρμοί που όσο μεγαλύτεροι είναι τόσο μεγαλύτερη αντίσταση προκαλούν. Στην περίπτωση των φορτηγών με ρυμουλκούμενο, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται τόσο στο σημείο σύνδεσής του με τον τράκτορα (πρόβλημα που διογκώνεται στις στροφές) όσο και το πίσω μέρος που δημιουργεί αρκετούς στροβιλισμούς. Το σπόιλερ που βρίσκεται αρκετές φορές στην οροφή του τράκτορα μπορεί να μειώσει, όταν είναι σωστά ρυθμισμένο, τον αεροδυναμικό συντελεστή.
Οι επιλογές των σχεδιαστών κάποιες φορές μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην αεροδυναμική συμπεριφορά των οχημάτων, ενώ οι ανάγκες του συστήματος ψύξης αναγκάζουν τους μηχανικούς να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερους αεραγωγούς με αρνητικά αποτελέσματα στον αεροδυναμικό συντελεστή. Τέλος, η ροή του αέρα γύρω από το φορτηγό θα πρέπει να είναι τέτοια, που να βελτιώνει την ασφάλεια τόσο για τον οδηγό του φορτηγού όσο και για τους άλλους οδηγούς. Ο αέρας ιδανικά θα πρέπει να αποτρέπει το σπρέι από τους τροχούς να εμποδίζει την ορατότητα, για αυτό το λόγο από τη μάσκα κατευθύνεται χαμηλά και στα πλάγια ώστε να μειώνεται αυτό το φαινόμενο. Παρά το γεγονός ό,τι ο αεροδυναμικός συντελεστής δεν εντυπωσιάζει πάντα το μελλοντικό αγοραστή ενός φορτηγού τα αποτελέσματα τόσο στην οικονομία όσο και την ασφάλεια είναι καταλυτικής σημασίας.
Iάκωβος Κρομμύδας