X
Περιβάλλον

To πρωτότυπο FT-Bh της Toyota στη Γενεύη

Μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτοποριακή σπουδή πάνω στον τομέα των οικολογικών αυτοκινήτων παρουσίασε η Toyota στην φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτοποριακή σπουδή πάνω στον τομέα των οικολογικών αυτοκινήτων παρουσίασε η Toyota στην φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Το FT-Bh είναι ένα οικολογικό πρωτότυπο μοντέλο της Toyota, με πρωτοποριακές λύσεις και φουτουριστική σχεδίαση τόσο εντός όσο και εκτός, το οποίο έρχεται στο προσκήνιο ώστε να αναδειχθούν οι δυνατότητες της ιαπωνικής εταιρείας στον τομέα αυτό, αλλά και ευρύτερα της κατηγορίας των υβριδικών οχημάτων. Σημείο αναφοράς στο νέο FT-Bh, που σε μέγεθος κατατάσσεται στο ανώτερο σκαλί της σούπερ μίνι κατηγορίας, είναι η ικανότητά του να εκπέμπει μόλις 49 gr διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο κίνησης, τιμή που, αν μη τι άλλο, σε συνδυασμό με τη μέση κατανάλωση των μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ., θέτουν νέα στάνταρ. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε πως τα παραπάνω νούμερα επιτυγχάνονται από ένα αυτοκίνητο λίγο μεγαλύτερο από το Yaris, καθώς το μήκος του FT-Bh δεν υπερβαίνει τα 4 μ. Το ύψος του είναι 1,4 μ., το πλάτος του αμαξώματος 1.695 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2,57 μ.

Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω επιτεύγματα, οι άνθρωποι της Toyota «κινήθηκαν» βασιζόμενοι σε πέντε, βασικές αρχές: η πρώτη αφορά στη μείωση του βάρους στα κατώτατα δυνατά επίπεδα, καθώς και σε εκείνη της αεροδυναμικής αντίστασης του αμαξώματος, στην οικολογική… συμπεριφορά των κινητήριων συνόλων του, στη βέλτιστη αξιοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους, καθώς τέλος και στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Ξεκινώντας από το βάρος, η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει ότι το πρωτοποριακό FT-Bh ζυγίζει λιγότερο από 800 κιλά, όπερ σημαίνει 25% λιγότερα σε σύγκριση με ένα «τυπικό» Yaris. Και αυτό, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και μαγνησίου. Από εκεί και πέρα τώρα, σχεδιαστικά, το εντυπωσιακό «μικρό» της Toyota υιοθετεί «προχωρημένες» λύσεις, οι οποίες παραπέμπουν, σύμφωνα με τους ίδιους, σε τεντωμένο στις άκρες του πανί! Όπως και να έχει, το αποτέλεσμα σε επίπεδο αεροδυναμικής αποδεικνύεται λίαν ικανοποιητικό, καθώς η τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας ανέρχεται στα 0,235. Κι αυτό, χάρη σε συγκεκριμένες λύσεις, όπως είναι τα λεπτά ελαστικά χαμηλής τριβής (145/55 R18), η κατάργηση των εξωτερικών καθρεπτών και την αντικατάστασή τους με κάμερες, η έξυπνη διαμόρφωση της οροφής, η οποία «πέφτει» προς τα πίσω, καθώς, τέλος, η κάθετη σχεδίαση της ουράς του αυτοκινήτου.

Σε ότι αφορά στην «καρδιά» του οχήματος, η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε πως αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα (που υιοθετεί τον κύκλο Atkinson) χωρητικότητας 1.000 κ.εκ., για τους οποίους όμως δεν ανακοινώνονται περισσότερα στοιχεία, αν και η όλη φιλοσοφία τους βασίζεται στη γνωστή, πλέον, λύση των Ιαπώνων, η οποία ακούει στο όνομα Toyota Hybrid Synergy Drive. Εναλλακτικά, η συγκεκριμένα «εφαρμογή» ανοίγει το δρόμο για την υιοθέτηση δύο ακόμα λύσεων στο εγγύς μέλλον, με ακόμα πιο οικολογικό προφίλ, οι οποίες θα είναι υβριδικές, είτε plug in, με εκπομπές CO2 της τάξης των 19 μόλις gr/χλμ, είτε με υγραέριο και εκπομπές 38 gr/χλμ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!