X
Περιβάλλον

Το πρωτότυπο 208 Hybrid Air 2L της Peugeot στο Παρίσι

Τον προπομπό ενός μοντέλου παραγωγής με κατανάλωση μόλις 2 λίτ./100 χλμ., βασισμένο στο γνωστό 208, θα παρουσιάσει η Peugeot σε λίγες εβδομάδες στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Τον προπομπό ενός μοντέλου παραγωγής με κατανάλωση μόλις 2 λίτ./100 χλμ., βασισμένο στο γνωστό 208, θα παρουσιάσει η Peugeot σε λίγες εβδομάδες στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Το πολύ ενδιαφέρον αυτό πρωτότυπο σηματοδοτεί την πρόθεση της γαλλικής εταιρείας να βγάλει στην παραγωγή έως και το 2020 ένα… διαφορετικό 208 που θα καταναλώνει για κάθε 100 χλμ. κίνησης μόλις 2 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης. Η τεχνολογία του αυτοκινήτου που θα δούμε ως προάγγελο των εν λόγω εξελίξεων χρησιμοποιεί ένα σύστημα κίνησης αποτελούμενο από έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων που αποδίδει 82 ίππους και ένα σύστημα πεπιεσμένου αέρα που θα συνδράμει στη μεταφορά ισχύος στους κινητήριους τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, για τις εκτός πόλεως εξορμήσεις με σταθερή ταχύτητα κίνησης τη… δουλειά θα αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, ενώ  όταν χρειαστεί ο αποθηκευμένος αέρας, ο οποίος βρίσκεται πεπιεσμένος σε ειδική δεξαμενή στο χώρο φόρτωσης του οχήματος, θα μπορεί να εκτονωθεί παρέχοντας στον κινητήρα επιπλέον ισχύ. Μάλιστα, η συγκεκριμένη δεξαμενή θα μπορεί να γεμίσει και μάλιστα στην προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή πίεση λειτουργίας μέσα σε χρόνο μόλις 10 δλ. μέσω του αφήματος του πεντάλ του γκαζιού ή κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το 208 Hybrid Air 2L θα μπορεί να κινηθεί εντός των ορίων της πόλης αποκλειστικά με την χρήση του πεπιεσμένου αέρα, κάτι που θα μετατρέπει το συγκεκριμένο 208 σε όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Από εκεί και πέρα τώρα, η επίδοση των 2 λιτ./100 χλμ. δεν αποτελεί επίτευγμα που απορρέει μόνο από το υβριδικό σύστημα κίνησης που διαθέτει το 208 Hybrid Air 2L αλλά και από επιλεκτικές επεμβάσεις στα επιμέρους τμήματά του. Πιο συγκεκριμένα, το βάρος του ανέρχεται στα μόλις 860 κιλά (100 λιγότερα σε σχέση με την απλή έκδοση του μοντέλου) καθώς πολλά τμήματά του είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και συνθετικά υλικά, όπως για παράδειγμα τα εμπρός φτερά, η οροφή, οι πόρτες, το σύστημα εξαγωγής του κινητήρα, καθώς και τα… ελατήρια της ανάρτησης._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!