top icon
Περιβάλλον

Στο Παρίσι το Citroen C4 Cactus Airflow 2L

Ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο με οικολογικό χαρακτήρα και καινοτομικές τεχνολογίες το οποίο υπόσχεται μέση κατανάλωση 2 λιτ./100 χλμ., θα παρουσιάσει και η Citroen στην πόλη του φωτός.

Ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο με οικολογικό χαρακτήρα και καινοτομικές τεχνολογίες το οποίο υπόσχεται μέση κατανάλωση 2 λιτ./100 χλμ., θα παρουσιάσει και η Citroen στην πόλη του φωτός.

Το Citroen C4 Cactus Airflow 2L, όπως και η αντίστοιχη πρόταση της Peugeot με το σούπερ μίνι 208, αποτελεί μία ιδιαίτερα σημαντική προσπάθεια των Γάλλων της PSA προς την κατεύθυνση περαιτέρω μείωσης του περιβαλλοντικού στίγματός τους. Η υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο C4 Cactus Airflow 2L, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2013, βασίζεται στο «πάντρεμα» ενός θερμικού κινητήρα, για την περίσταση ενός μηχανικού συνόλου που καταναλώνει βενζίνη χωρητικότητας 1,2 λίτρων της γενιάς Puretech με ισχύ 82 ίππων, και ενός συστήματος πεπιεσμένου αέρα, που αποτελείται από έναν κινητήρα/αντλία, δύο δεξαμενές αποθήκευσης του αέρα σε υψηλή πίεση και ένα επικυκλικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Το «πακέτο» προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: έναν συνδυαστικό για τις δύο κινητήριες μονάδες, έναν αποκλειστικά με τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν με τον πεπιεσμένο αέρα. Και όλα αυτά, χωρίς… περικοπές σε επιδόσεις, μιας και το Cactus C4 Airflow 2L είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,5 δλ. σημειώνοντας την ίδια στιγμή τελική ταχύτητα της τάξης των 195 χλμ,/ώρα.

Από εκεί και πέρα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μέση κατανάλωση 2 λιτ./100 χλμ., το εν λόγω μοντέλο διαθέτει πολλές ακόμα καινοτομίες σε σχέση με ένα συμβατικό C4 Cactus. Για παράδειγμα, σε ότι αφορά στην αεροδυναμική του απόδοση, η οποία εμφανίζεται μειωμένη κατά 20%, στο εμπρός μέρος του αμαξώματος υπάρχουν τρεις ενεργές εισαγωγές αέρα που συμβάλλουν στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ στο πλάι συναντάμε κινητούς «εκτραπείς» που βελτιώνουν την ροή του αέρα γύρο από το αυτοκίνητο. Επίσης, οι ιδιαίτερα λεπτοί τροχοί, οι μικρότερου μεγέθους εξωτερικοί καθρέπτες και τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση ρεύματος φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED είναι στοιχεία που και αυτά συμβάλλουν στη μείωση του αποτυπώματος του οχήματος σε επίπεδο ενέργειας. Επίσης, το C4 Cactus Airflow είναι… προικισμένο με ελαφρύτερα υλικά, όπως συνθετικά, carbon fibre και αλουμίνιο, με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά σε σχέση με το απλό μοντέλο της σειράς._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ