X
Περιβάλλον

Στο χορό των υβριδικών και η Ford!

Στο Ντιτρόιτ η Ford παρουσίασε τις πρωτότυπες εκδόσεις Energi και Hybrid του νέου C-Max, οι οποίες σηματοδοτούν τις προθέσεις της εταιρείας για δυναμική είσοδο στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των υβριδικών.

Στο Ντιτρόιτ η Ford παρουσίασε τις πρωτότυπες εκδόσεις Energi και Hybrid του νέου C-Max, οι οποίες σηματοδοτούν τις προθέσεις της εταιρείας για δυναμική είσοδο στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των υβριδικών.
Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, με αφορμή τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, η Ford προέβη σε μια εφʼ όλης της ύλης «επίθεση» αναπτύσσοντας το… πράσινο προφίλ της, αρχής γεννωμένης με το αμιγώς ηλεκτρικό νέο Ford Focus EV, που καλείται να αντιπαρατεθεί, όταν τελικά πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής, τόσο με το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2011», Nissan Leaf, όσο και με το επίσης ηλεκτρικό και επερχόμενο VW Golf Blue e-motion. Για τους οπαδούς της οικολογίας, όλα τα παραπάνω δεν ήταν και τα μοναδικά ευχάριστα νέα, καθώς η Ford αποκάλυψε στο Ντιτρόιτ δύο ακόμα «καθαρές» προτάσεις της: τα πρωτότυπα C-Max Energi και C-Max Hybrid.
Διαβάστε για το ηλεκτρικό νέο Ford Focus EV
Διαβάστε για το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2011» Nissan Leaf
Διαβάστε για το ηλεκτρικό VW Golf Blue e-motion
Τι ακριβώς «εκπροσωπούν» σε τεχνολογικό και όχι μόνο επίπεδο τα δύο αυτά πρωτότυπα; Το μεν C-Max Energi συνδυάζει ένα «κλασσικό» ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα αγνώστου απόδοσης και μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, με έναν 2λιτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος με τη σειρά του λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Το πλεονέκτημα-ατού της εν λόγω εφαρμογής είναι ότι μπορεί να εξασφαλίσει μια αυτονομία κίνησης της τάξης των 800 χιλιομέτρων, προσφέροντας στον οδηγό και τους επιβάτες τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με την αρωγή της συσσωρευμένης στις μπαταρίες ενέργειας, με ταχύτητες μάλιστα που υπερβαίνουν ακόμα και τα 76 χλμ./ώρα. Συν τοις άλλοις, το C-Max Energi είναι ένα plug in υβριδικό μοντέλο, το οποίο μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια μέσω μιας οιασδήποτε πρίζας οικιακής χρήσης.
Από τη μεριά του, το C-Max Hybrid είναι ένα συνηθισμένο (όχι όμως και plug in) υβριδικό MPV μοντέλο, με πανομοιότυπο κατά τα λοιπά σύστημα κίνησης με το Energi. Επί της ουσίας, το C-Max Hybrid έχει τη δυνατότητα να κινείται με χαμηλές ταχύτητες με τη βοήθεια των μπαταριών του, με τον κινητήρα να το… υποστηρίζει στις υψηλότερες επιτελώντας την ίδια στιγμή και ρόλο γεννήτριας φορτίζοντας τους συσσωρευτές ενέργειας.
Σχεδιαστικά, οι διαφορές ανάμεσα στα δύο πρωτότυπα μοντέλα είναι πρακτικά ανύπαρκτες με τον πλέον… παρατηρητικό να εντοπίζει την παρουσία της σχετικής θύρα ανεφοδιασμού (με ρεύμα, ασφαλώς!) στην περίπτωση του C-Max Energi, η οποία μάλιστα είναι και φωτιζόμενη. Σύμφωνα με το αναπτυξιακό πλάνο της ίδιας της Ford, στόχος είναι όλες οι υβριδικές-ηλεκτρικές προτάσεις της, οι οποίες προς το παρόν δεν αποτελούν παρά πρωτότυπα μοντέλα (βλ. Focus EV, C-Max Energi/Hybrid) να πάρουν το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής στα τέλη του 2012. Η άφιξη τους στη γηραιά ήπειρο προβλέπεται να πραγματοποιηθεί επισήμως ένα χρόνο μετά. Εν αναμονή εξελίξεων, λοιπόν. _Χ.Α.

Ford C-Max Energi

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!