Μεγάλες –πόσες ακόμη;- αλλαγές έρχονται στην αγορά αυτοκινήτου με τα νέα μέτρα που μελετά η Ε.Ε. και που απορρέουν από την εφαρμογή των υποχρεώσεων του πρωτόκολλου του Κιότο, το οποίο η Γηραιά Ήπειρος υπέγραψε και υποστηρίζει με θέρμη. Βασικό στοιχείο είναι η φορολογία του αυτοκινήτου σε σχέση με το μονοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει και όχι πλέον με βάση τον κυβισμό του. Από αυτό φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι το κύριο βάρος των φόρων θα «μετατοπιστεί» στα καύσιμα, ενώ θα λιγοστέψουν σταδιακά οι διάφορες επιβαρύνσεις που ενσωματώνονται στην τιμή της αγοράς. Η εφαρμογή των μέτρων πρόκειται να ξεκινήσει το 2004, όμως η χώρα μας έχει πάρει πενταετή «χάρη» μαζί με την Ιρλανδία, επειδή οι κρατικές της υπηρεσίες οφείλουν την ύπαρξή τους στα έσοδα από την βαρειά φορολογία που μέχρι σήμερα επιβάλουν στα αυτοκίνητα. Εν τω μεταξύ ένα ακόμη θέμα περιβαλλοντογικής ανησυχίας έρχεται στην επικαιρότητα, μέσω της αναγνώρισης ενός ακόμη επικίνδυνου ρύπου, που φέρει προς το παρόν την ονομασία ΡΜ 10. Το σωματίδιο αυτό, με διάμετρο μικρότερη των 10 εκατομμυριοστών του μέτρου, εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τα αυτοκίνητα, τις βιομηχανίες και την σκόνη του εδάφους. Η συγκέντρωσή του σε μεγάλες ποσότητες στην πρωτεύουσά μας προκαλεί και θανάτους (διπλωματική εργασία του μηχανολόγου-μηχανικού κ. Παπαστεριάδη στο Πολυτεχνείο που δημοσιεύτηκε στον Τύπο, για τον τομέα Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας, «έδειξε» το ΡΜ 10 ως εμπλεκόμενο σε 848-1.164 θανάτους τον προηγούμενο χρόνο). Οι μετρήσεις των σταθμών του ΠΕΡΠΑ αποκάλυψαν ότι οι υψηλές συγκεντρώσεις των σωματιδίων ΡΜ 10, που δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 35 ημέρες τον χρόνο, στην Αθήνα το 2001 έφθασαν σε κάποιες περιοχές την «επίδοση» των 101 ημερών. Οι πιο επικίνδυνες ώρες για την ανάπτυξη των σωματιδίων ΡΜ 10 είναι στην Αττική από τις 7 ως τις 11 το πρωί, διάστημα όπου ως γνωστόν οι δρόμοι κυριαρχούνται από το μποτιλιάρισμα και την κυκλοφοριακή αναρχία.