Η ΕΕ πρόκειται να επιβάλλει πρόστιμα στις δύο εταιρείες εξαιτίας της μη επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί για το 2015 σε σχέση με τις μέσες εκπομπές ρύπων των τετράτροχων δημιουργιών τους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται εμπορικά στη γηραιά ήπειρο κατάφεραν να «συμμορφωθούν» με τις οδηγίες που θέσπισε η ΕΕ όσον αφορά την περιβαλλοντική συμπεριφορά των οχημάτων που διέθεσαν στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιφέρεια μέσα στο 2015. Με δύο όμως εξαιρέσεις: την Ferrari και την Aston Martin. Οι δύο κατασκευαστές… ονείρων καλούνται, ως εκ τούτου, να καταβάλλουν πρόστιμα που αθροιστικά ανέρχονται κοντά στο μισό εκατομμύριο ευρώ. Η μεν Ferrari αναμένεται να σηκώσει στους ώμους της το μεγαλύτερο… βάρος των προστίμων που λίαν συντόμως θα επιβάλλει στην ιταλική εταιρεία η ΕΕ, καταβάλλοντας, με δεδομένο τον τρόπο υπολογισμού που λαμβάνει υπόψη την υπέρβαση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε συνδυασμό με το στόλο των πωληθέντων οχημάτων, πάνω από 400.000 ευρώ.
Στην ετήσια έκθεση του, τα αρμόδια όργανα της ΕΕ αναφέρουν, μεταξύ άλλων, πως τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη γηραιά ήπειρο μέσα στο 2015 παρουσίασαν μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 119,5 gr/km, επίδοση βελτιωμένη κατά 8% σε σχέση με τον αρχικό στόχο (βλ. 130 gr/km), αλλά και κατά 3,1% σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.
Οι αρμόδιοι επί του θέματος φορείς της ΕΕ σημειώνουν επίσης στη σύνοψη της έκθεσής τους πως την καλύτερη επίδοση όσον αφορά της μέσες εκπομπές ρύπων του στόλου της πέτυχε η Peugeot (104 gr CO2 ανά χλμ.) ακολουθούμενη από τις Citroen και Renault, που «ισοβαθμούν» με 106 gr/km και την Toyota (108 gr/km)._Χ.Α.