Η προσπάθεια της Kosmocar να γνωρίσει την ηλεκτροκίνητη γκάμα αυτοκινήτων της VW στο ελληνικό κοινό.
Η ηλεκτροκίνηση στην χώρα μας είναι πρακτικά μια ουτοπία. Παρόλα αυτά η Kosmocar αξιοποιώντας την γκάμα των αυτοκινήτων που διαθέτει ήδη η VW, ξεκινά μία προσπάθεια να εισάγει αυτή την ιδέα και στην χώρα μας. Και προτού σπεύσει κάποιος να τονίσει τα αυτονόητα περί προβλημάτων και καταστάσεων, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι κάτι αντίστοιχο ίσχυε και πριν από μερικά χρόνια σχετικά με το φυσικό αέριο. Σήμερα όμως παρόλες τις δυσκολίες και το πολύ περιορισμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού, κυκλοφορούν πάνω από 500 τέτοια αυτοκίνητα με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να προέρχεται από την VW.
Άλλωστε σε ένα περιβάλλον που επηρεάζεται άμεσα από την κλιματική αλλαγή, τις ραγδαία αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες και τον πεπερασμένο ορίζοντα εκμετάλλευσης των ορυκτών καυσίμων, η ανάγκη για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων θα αυξάνεται σταθερά μέσα στα επόμενα χρόνια. Κάτι άλλωστε που αντικατοπτρίζεται και στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε. οι οποίες διπλασιάστηκαν το 2015, φθάνοντας τις 186.000. Βέβαια σε άλλες χώρες υπάρχει το κατάλληλο υπόβαθρο, όπως κίνητρα απόκτησης τέτοιων αυτοκινήτων και ένα ευρύ δίκτυο σημείων φόρτισης, κάτι που φυσικά δεν ισχύει στην χώρα μας.
Παρότι αυτή την στιγμή η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων δεν συνεπάγεται κάποιο ελκυστικό περιθώριο κέρδους, η VW διαθέτει την πληρέστερη γκάμα τέτοιων οχημάτων, ενώ μάλιστα έχει προχωρήσει και στην κατασκευή του δικού της εργοστασίου παραγωγής μπαταριών. Τα αυτοκίνητα αυτά διακρίνονται σε αμιγώς ηλεκτρικά, όπως τα e-up! και e-Golf και στα plug in υβριδικά, όπως το Golf GTE και το Passat GTE.
Θέλοντας λοιπόν η Kosmocar να κάνει αυτά τα αυτοκίνητα ευρύτερα γνωστά στο ελληνικό κοινό, διοργάνωσε μία παρουσίαση, ενώ την εβδομάδα από 18 έως 24 Απριλίου, τα αυτοκίνητα αυτά ήταν διαθέσιμα και για test drive στην έκθεση της Κarenta που βρίσκεται στο δαχτυλίδι της Κηφισίας.
Διαβάστε εδώ δοκιμή του ηλεκτρικού e-up! απέναντι σε ένα συμβατικό 1000άρι πόλης.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Golf GTE, απέναντι στα αδελφάκια του, το GTI και το GTD.
ΜΟΝΤΕΛΟ | e-up! | e-Golf | Golf GTE | Passat GTE |
Κινητήρας | Ηλεκτροκιν. | Ηλεκτροκιν. | 1.4 TSI+ηλεκτρ | 1.4 TSI+ηλεκτρ |
Συνολική ισχύς (ps) | 82 | 115 | 204 | 218 |
Συνολική ροπή (Nm) | 210 | 270 | – | 400 |
Κιβώτιο | Αυτόματο 1σχ. | Αυτόματο 1σχ. | DSG 6 σχ. | DSG 6 σχ. |
Βάρος (κιλά) | 1.214 | 1.510 | 1.524 | 1.647 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,4 | 10,4 | 7,6 | 7,4 |
Τελ.ταχ. (χλμ./ώρα) | 130 | 140 | 222 | 225 |
Μπαταρία (KWh) | 18,7 | 24,2 | 8,7 | 9,9 |
Αυτονομία (χλμ.) | 80-160 | 130-190 | 50*- 939 | 50*-1.100 |
Mέση καταναλωση | 11,7 KWh/100 χλμ. | 12,7 KWh/100 χλμ. | 1,6 λτ./100 χλμ | 1,7 λτ./100 χλμ |
CO2 (γρ./χλμ.) | 0 | 0 | 37 | 39 |
Τιμή (ευρώ) | 28.000 | 38.900 | 37.950 | 52.000 |
*Αποκειστικά ηλεκτροκίνητο