Οι ανάγκες σε νερό στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt θα είναι εφεξής μειωμένες κατά περίπου 30% σε ετήσια βάση χάρη στο προηγμένο σύστημα διαχείρισης και καθαρισμού των υδάτων που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία της μονάδας.
Η χρήση νερού είναι απαραίτητη σχεδόν σε ολόκληρη τη διαδικασία κατασκευής ενός αυτοκινήτου – ειδικότερα στο τμήμα βαφής – γεγονός που καθιστά τη διαχείρισή του ένα ζήτημα υψίστης περιβαλλοντικής σημασίας για όλους τους κατασκευαστές. Θέλοντας να δώσει το δικό τη στίγμα στο συγκεκριμένο θέμα, η Audi έθεσε πρόσφατα σε λειτουργία ένα σύστημα επεξεργασίας των υδάτινων λυμάτων της, το οποίο μειώνει κατά ένα τρίτο τις ανάγκες χρήσης καθαρού νερού στο εργοστάσιό της στο Ingolstadt.
Πριν η εταιρεία «επιστρέψει» τα υδάτινα λύματα ως καθαρό πλέον νερό στις παραγωγικές διαδικασίες του εργοστασίου της, τα τελευταία περνούν από τρεις φάσεις επεξεργασίας. Πριν από ο,τιδήπτε άλλο, τα λύματα περνούν από μια χημική-φυσική διαδικασία που εξουδετερώνει τα αλκαλικά και όξινα συστατικά και απομακρύνει τα βαρέα μέταλλα. Στη συνέχεια χρησιμοποιείται ο βιοαντιδραστήρας μεμβράνης όπου το νερό αναμιγνύεται με τα υγρά απόβλητα και απελευθερώνεται από οργανικά συστατικά. Στη συνέχεια, αφαιρούνται τα βακτηρίδια και οι ιοί από τα λύματα χρησιμοποιώντας μεμβράνες με λεπτούς πόρους. Στο τέλος δε, μία αντίστροφη διαδικασία όσμωσης αφαιρεί τα υπολειμματικά άλατα. Έτσι, η Audi προβαίνει με τη συγκεκριμένη διαδικασία στην επεξεργασία του νερού πέρα από τις συμβατικές μονάδες επεξεργασίας λυμάτων.
Χάρη σε όλα αυτά, η Audi θα καταφέρει να εξοικονομήσει έως και 500.000 κυβικά μέτρα νερού κάθε χρόνο. Σε συνδυασμό με το υπάρχον εργοστάσιο επεξεργασίας, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων θα μπορεί στο εγγύς μέλλον να επαναχρησιμοποιήσει περίπου το ήμισυ των υδάτινων αποβλήτων που παράγονται στο Ingolstadt.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τα όμβρια ύδατα στην παραγωγική της διαδικασία. Έτσι, το νερό της βροχής που συγκεντρώνεται στα 450.000 τετραγωνικά μέτρα της στέγης της μονάδας αλλά και από τους χώρους στάθμευσης οχημάτων της τελευταίας, συλλέγονται σε υπόγειες δεξαμενές. Ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, ετησίως μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως και 260.000 κυβικά μέτρα βρόχινου νερού._Χ.Α.