Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσανατολίζεται στη θέσπιση ακόμα πιο αυστηρών στόχων μείωσης των εκπομπών αερίων ασκώντας έτσι ακόμα πιο έντονες πιέσεις στη βιομηχανία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η Ευρωπαϊκή Ένωση σκέφτεται να αναθεωρήσει το στόχο μείωσης των εκπομπών αερίων από 40% που είναι σήμερα σε τουλάχιστον 55% με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Ο νέα πρόταση της Κομισιόν για στόχο που θα κυμαίνεται «τουλάχιστον στο 55%» (σ.σ.: η σύγκριση γίνεται με τα επίπεδα εκπομπών του 1990), εφόσον τελικά υιοθετεί και επισήμως, απαιτεί έγκριση τόσο από τις εθνικές κυβερνήσεις των χωρών μελών της ΕΕ όσο και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, ο αυστηρότερος στόχος θα είναι εφικτό να επιτευχθεί τόσο με τη μείωση της παραγωγής αερίων του θερμοκηπίου, όσο και με μεθόδους απομάκρυνσής τους από την ατμόσφαιρα μέσω της αύξησης των δασικών εκτάσεων αλλά και της προόδου των τεχνολογιών στον τομέα της συλλογής αερίων.
Ένα μέτρο που αναμένεται να προταθεί στο πλαίσιο των νέων στόχων είναι η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των ορυκτών καυσίμων, τα οποία μοιραία θα καταστούν πιο ακριβά σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
Σε ότι αφορά την αυτοκίνηση, ο στόχος μείωσης των εκπομπών ρύπων από 37,5% που είναι σήμερα με χρονικό ορίζοντα το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα εκπομπών του 2021, αναμένεται να σκαρφαλώσει τουλάχιστον στο 50%, ασκώντας έτσι περαιτέρω πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να προβούν σε ακόμα πιο τολμηρές κινήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Εντούτοις, όπως αναφέρουν σήμερα διεθνή μέσα ενημέρωσης, η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας μέσω της επίσημης ένωσής της (βλ. VDA) αναμένεται να προβάλει σθεναρή αντίσταση στις προτάσεις της ΕΕ για περαιτέρω αύξηση του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων.