top icon
Περιβάλλον

Bιομηχανική κατασκοπεία καταγγέλλει η Renault!

Τρία υψηλόβαθμα στελέχη της γαλλικής Renault φαίνεται να εμπλέκονται σε μια αρκούντως σοβαρή υπόθεση βιομηχανικής κατασκοπείας, που απειλεί, σύμφωνα με την ίδια, το πρόγραμμα εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.

Τρία υψηλόβαθμα στελέχη της γαλλικής Renault φαίνεται να εμπλέκονται σε μια αρκούντως σοβαρή υπόθεση βιομηχανικής κατασκοπείας, που απειλεί, σύμφωνα με την ίδια, το πρόγραμμα εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.
 
Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια από τους ίδιους τους ιθύνοντες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με τις έως τώρα αναφορές να βαραίνουν τρία υψηλόβαθμα στελέχη της Renault, οι οποίοι, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, διέρρεαν, προς άγνωστη μέχρι στιγμής κατεύθυνση, νευραλγικής σημασίας σχέδια που αφορούν στις επερχόμενες ηλεκτρικές προτάσεις της Renault. Όπως επισήμως δήλωσε ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας, Christian Husson, «η έρευνα στο εσωτερικό της εταιρείας μας, η οποία διήρκησε πάνω από τρεις μήνες, μάς δίνει σαφή στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τρία ανώτατα στελέχη μας συνειδητά συμπεριφέρονταν με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο τα συμφέροντα του ομίλου μας». Μάλιστα, το όλο ζήτημα χαρακτηρίζεται από τον γαλλικό τύπο ως «ζήτημα εθνικής σημασίας», καθώς, ως γνωστόν, στο μετοχικό σχήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας μετέχει σε σημαντικό μάλιστα ποσοστό της τάξης του 15% και το γαλλικό δημόσιο. Την άποψη αυτή φαίνεται να ενστερνίζεται και η πολιτική ηγεσία της χώρας, η οποία, ύστερα από τη δημοσιοποίηση των υποψιών-κατηγοριών περί σκανδάλου βιομηχανικής κατασκοπείας στους κόλπους της Renault, επέδειξε μέσω των επίσημων εκπροσώπων της τη δέουσα κινητικότητα προς την κατεύθυνση διαλεύκανσης της όλης υπόθεσης. Μάλιστα, σύμφωνα με τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Γαλλίας Nicolas Sarkozy, φέρεται να έχει διατάξει τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας του ώστε να συνδράμουν με τις υπηρεσίες τους προκειμένου το συντομότερο δυνατό να ριχτεί άπλετο φως στην όλη υπόθεση.
 
Χωρίς να αποκαλύπτει τις πηγές της, δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Le Fiogaro ανέφερε την εβδομάδα που μας πέρασε πως οι υποψίες για το εν λόγω σκάνδαλο φαίνονται να εμπλέκουν τον κινέζικο παράγοντα, χωρίς ωστόσο οι συντάκτες της να δίνουν συγκεκριμένα στοιχεία και πληροφορίες για την εν λόγω «κατηγορία». Ωστόσο, ο Υπουργός Βιομηχανίας της Γαλλίας, Eric Besson, δήλωσε πως προς το παρόν και με βάσει τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέχρι αυτή τη στιγμή από όλες τις πλευρές, δεν είναι δυνατό να επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι τρεις φερόμενοι ως υπαίτιοι του σκανδάλου, οι οποίοι μέχρι και σήμερα δεν έχουν κατονομαστεί (σ.σ.: ο ένας μάλιστα φέρεται να είναι και μέλος του Δ.Σ. της Renault), έχουν ήδη από τις αρχές του μήνα τεθεί σε διαθεσιμότητα. Ενδεικτική της σοβαρότητας του σκανδάλου αποτελεί και η σημερινή δήλωση (08/01/2011) ανώτατου στελέχους της Renault, ο οποίος είπε σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Le Monde ότι «η Renault είναι θύμα ενός καλά οργανωμένου διεθνούς δικτύου. Πρόκειται για μια δουλειά που έχει γίνει από επαγγελματίες του είδους!». Σε κάθε περίπτωση, όπως το ίδιο στέλεχος διαβεβαίωσε, «προς το παρόν, η όλη υπόθεση φαίνεται να αφορά τα κόστη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μας και όχι τις τεχνολογίες που φέρουν, ανάμεσα στις οποίες είναι πάνω από 200 κατοχυρωμένες ευρεσιτεχνίες». Συνέχισε δε διαβεβαιώνοντας πως «όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Renault θα λανσαριστούν φέτος κανονικά, βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος».  
 
Θυμίζουμε ότι η γαλλική εταιρεία προγραμματίζει για το 2011 το λανσάρισμα των ηλεκτρικών Fluence, Kango Van, καθώς και του 2θέσιου Twizy, ενώ την επόμενη χρονιά σειρά έχει η αντίστοιχη έκδοση του νέου σούπερ μινι Zoe, που όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει τον διάδοχο του Renault Clio. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ