top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Skoda Karoq

Την τιμητική τους είχαν στο Τάνις τα SUV φέτος. Μεταξύ νέων ή και ήδη γνωστών μοντέλων, μεσαίων ή μικρότερων αμαξωμάτων, οδηγούμε για πρώτη φορά το Skoda Karoq που βάζει ακόμα πιο ενεργά τους Τσέχους στην κατηγορία.

Πρώτα πήραν τα εύσημα με το μεγαλύτερο Kodiaq, τώρα οι Τσέχοι κατεβαίνουν κατά ένα νούμερο και με το Skoda Karoq μπαίνουν σε μια από τις δυσκολότερες και -όσο περνούν τα χρόνια- πολυπληθέστερες κατηγορίες. Βασισμένο (σ.σ. κι αυτό) στην πλατφόρμα MQB του Tiguan και του Ateca, η οποία μετατρέπεται ανάλογα με τις ανάγκες (π.χ. δικίνητο, τετρακίνητο), το νέο μοντέλο, που πρακτικά αντικαθιστά το Yeti, εισέρχεται στα C-SUV. Κι επειδή ακόμα και το ίδιο το VW Group που βρίσκεται πίσω και από τα τρία, πρέπει με κάποιο τρόπο να διαφοροποιηθεί, θα σημειώσουμε από την αρχή ότι το Karoq είναι ελάχιστα μικρότερο από το Tiguan και αισθητά πιο άνετο από το Ateca με το οποίο έχει σχεδόν ίδιες εξωτερικές διαστάσεις. Σίγουρα πάντως είναι πολύ μεγαλύτερο από το Yeti.

Κάτω από το καπό συναντάμε μια γνωστή γκάμα κινητήρων, όπως ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου (115 ίππου), ο 1.6 ντίζελ, καθώς και ο 2λιτρος ντίζελ που σε έκδοση με 190 ίππους θα είναι και ο κορυφαίος της έκδοσης. Δεν υπάρχει ωστόσο ο 1.4 λίτρων βενζινοκινητήρας των Seat και VW. Αντ ‘αυτού, η Skoda προβλέπει ότι ο πιο δημοφιλής κινητήρας της γκάμας της θα είναι ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων (150 ίππου), με τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ανάλογα με το φορτίο. Από πλευράς κιβωτίων, οι επιλογές έχουν να κάνουν με ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων ή προαιρετικά με επτάρι DSG διπλού συμπλέκτη (στάνταρ μόνο στο τετρακίνητο δίλιτρο ντίζελ). 

Στο εσωτερικό είναι προφανής η δουλειά που έγινε ώστε το Karoq να θυμίζει περισσότερο Kodiaq και λιγότερο Tiguan ή Ateca. To ταμπλό είναι σχετικά απλό από πλευράς σχεδιασμού, με αρκετά μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος, καλά υλικά στους διακόπτες και στα πλαϊνά των θυρών και ακόμα και τα πιο σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κονσόλα και στο κάτω μέρος του ταμπλό κάθε άλλο παρά ενοχλούν.

Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται μια οθόνη αφής που ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού είναι είτε 6,5 είτε 8 ίντσες – ανάλογη εκείνης του τελευταίου Golf. Πέραν αυτής, το Karoq προαιρετικά διατίθεται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Από πλευράς χώρων, με μήκος 4.382, πλάτος 1.841 και ύψος 1.605 χλστ. το τσεχικό SUV τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, με ιδιαίτερα άνετο χώρο για όλους τους επιβάτες και με 521 λίτρα στο χώρο αποσκευών (1.630 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Ειδικότερα αυτοί που θα καθίσουν στα πίσω καθίσματα με το σύστημα Varioflex δε θα χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση. Σημειώνουμε εδώ ότι το μεταξόνιο είναι διαφορετικό ανάλογα με την έκδοση: 2.638 χλστ. στα δικίνητα, 2.630 στα τετρακίνητα.

Στο Τάνις της Δανίας οδηγήσαμε τόσο την τετρακίνητη δίλιτρη ντίζελ έκδοση με τους 150 ίππους και επτάρι DSG, όσο και το 1.500άρι βενζινοκίνητο σύνολο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Κοινό χαρακτηριστικό και στις δύο περιπτώσεις η άνεση της ανάρτησης, που κάνει το Karoq να θυμίζει πολύ το Tiguan όσον αφορά το πάτημά του, την ίδια ώρα που η διαφορά μεταξύ δικίνητου και τετρακίνητου Karoq, είναι εμφανής: Δεν αποφεύγει το γλίστρημα με το εμπρός μέρος το δικίνητο, την ώρα που το αδερφό τετρακίνητο σε αντίστοιχες συνθήκες «βγάζει» μια πιο βαριά αίσθηση, αλλά και είναι πιο σταθερό παρά κάποιες λογικές κλίσεις. Υπό πίεση πάντως, δε θα γλιτώσει κι αυτό την υποστροφή, που, πάντως, έρχεται προοδευτικά και ελέγχεται από το τομόνι. Κάνοντας λόγο για το τιμόνι, με επιφύλαξη (σ.σ. και περιμένοντάς το αυτοκίνητο στην Ελλάδα) θα καταγράψουμε ότι στη νορμάλ λειτουργία είναι όσο ελαφρύ συνηθίζεται να έχουν μοντέλα του γκρουπ, ενώ στη σπορ λειτουργία, μάλλον αχρείαστα βαρύ. Πίσω στην οδήγηση, στρίβοντας παρατηρείς μια νεκρή γωνία, εξαιτίας των σχετικά μεγάλων καθρεπτών, αλλά έχει να κάνει και με το ύψος του οδηγού το κατά πόσο θα προβληματίσει ή όχι. 

Συνολικά πάντως, και παρά το ότι η λειτουργία του δίλιτρου ντίζελ που ξυπνάει στις 1.700 σ.α.λ. είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ο 1.5 δείχνει να είναι η χρυσή τομή και όχι μόνο από οικονομοτεχνικής άποψη. Απόλυτα ικανοποιητικός για το αμάξωμα, μπορεί να υπολείπεται σε ροπή του ντίζελ (340 Nm έναντι 250 Nm), αλλά εκτός από το μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας είναι και πιο εύστροφος, δίνοντας έτσι και μια πιο σπορτίφ αίσθηση σε ένα μοντέλο που στο σύνολό του χαρακτηρίζεται για την παρεχόμενη άνεση.

Καλύτερη αίσθηση πάντως θα έχουμε στις αρχές του επόμενου έτους, αφού το Karoq αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο Φεβρουάριο – αν δε μας κάνει νωρίτερα κάποια έκπληξη η ελληνική αντιπροσωπεία._ Ε.Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ