Μπορεί όλα να φαίνονται εξεζητημένα, ακραία, υπερβολικά, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι πολύ δύσκολα θα τα αρνιόσουν αν σου τα προσέφεραν, μαζί όμως (υποχρεωτικά) και μια λευκή επιταγή για έξοδα παραστάσεως και συντήρησης…
SUPERGIGA
Σίγουρα η LG θα μπορούσε να μπει στο Guinness Book of Records με την απίστευτη υπερ-γιγάντια επιτοίχια τηλεόρασή της από τη νέα της σειρά DVLED (Direct View Led) 325 ιντσών με ανάλυση 8Κ! Για την τοποθέτησή της απαιτείται ένας τοίχος με καθαρό ύψος τουλάχιστον 6 μέτρων, σε ένα χώρο με άπλετο βάθος και πλάτος.
Βασικά η συγκεκριμένη διάσταση ήταν διαθέσιμη μόνο για επαγγελματική χρήση, αλλά τελικά η LG αποφάσισε να τη διαθέσει και στο ευρύ κοινό. Προς το παρόν η Ευρώπη δε συγκαταλέγεται στο ευρύ αυτό κοινό, αλλά και με μια προτεινόμενη αρχική τιμή άνω των 30.000 δολαρίων σίγουρα το εύρος των αγοραστών αστραπιαία συρρικνώνεται.
LAMBO HYDROJET
Το 2020 πρωτοπαρουσιάστηκε η μελέτη του υπερ-ταχύπλοου Lamborghini 63, αποτέλεσμα μιας συνεργασίας του Centro Stile της Lamborghini και του ναυπηγείου της Tecnomar. Η τολμηρή σχεδιαστική μελέτη δεν έμεινε στα χαρτιά, αλλά το καλοκαίρι του 2021 παραδόθηκε το πρώτο, και σήμερα υπάρχει λίστα αναμονής! Το αποτέλεσμα είναι όντως εντυπωσιακό, τόσο από σχεδιαστική όσο και από μηχανολογική άποψη. Οι σχεδιαστικές επιρροές από τον κόσμο του αυτοκινήτου είναι εμφανείς, χωρίς να γίνονται υπερβολικές. Κύριο σημείο αναφοράς η υβριδική Sian FKP 37, αλλά υπάρχουν και επιρροές από τις ιστορικές Miura και Countach. Χαρακτηριστικά και εμβληματικά τα φώτα της πλώρης, που είναι σαφώς εμπνευσμένα από τη Lamborghini Terzo Millennio Concept, ενώ στη πρύμνη οι επιρροές του Massimo Gandini είναι επίσης ορατές. Όσον αφορά το πιλοτήριο, είναι ένα πολύ εντυπωσιακό μείγμα ενός αεροπορικού κόκπιτ και ενός supercar, σε συνδυασμό φυσικά με όλα τα ναυτικά χειριστήρια.
Ο Conor McGregor, πρωταθλητής στο UFC (Ultimate Fighting Championship), ήταν από τους πρώτους ευτυχισμένους παραλήπτες. Οι τιμές για το 20μετρο (63 πόδια) με τον V12 MAN κινητήρα και τους 2.000 ίππους που «πατάνε» τα 60 μίλια ωριαίως ξεκινούν από τα 3.000.000 ευρώ, ανάλογα με την εκδοχή και τη διαρρύθμιση.
FERRARI MEDITERRANEA
Θα μπορούσε να είναι η απάντηση της Ferrari στη Lamborghini 63 αυτή η εντυπωσιακή μελέτη του Lazzarini Design Studio. O νεότατος Pierpaolo Lazzarini -φέτος έκλεισε τα σαράντα- μαζί με τους συνεργάτες του διαθέτει ένα καταξιωμένο και αναγνωρισμένο κέντρο σχεδιασμού. Οι μελέτες του, που έχουν καταπλήξει, δεν αποτελούν απλές σχεδιαστικές σπουδές, αλλά έναν πλήρη φάκελο με όλες τις τεχνικές παραμέτρους και προδιαγραφές, δηλαδή μηχανικές αεροδυναμικές, μελέτη υλικών, προτάσεις υλοποίησης και κατασκευής. Το γραφείο μπορεί να προσφέρει και να επιμεληθεί την υλοποίηση οποιασδήποτε από τις «φανταστικές» του προτάσεις.
Μια τέτοια πρόταση είναι και το ταχύπλοο σκάφος GTM (Gran Turismo Mediterraneo), ένα 27μετρο (88 πόδια) και με υπολογισμένη τελική 70 μίλια, χάρη στην υποβοήθηση αναδυόμενων αεροδυναμικών πτερυγίων στο κύτος του. Το GMT εντυπωσιάζει σχεδιαστικά με τις θηριώδεις τύπου gullwing πλαϊνές πόρτες, το αγωνιστικό διθέσιο κόκπιτ και τις δύο καμπίνες, χώρια βέβαια oι χώροι του πληρώματος. Το «κλου» όμως είναι η επιπρόσθετη συρόμενη ράμπα, που μπορεί να μεταφέρει τη Ferrari του «σκαφοδεσπότη» στις μαρίνες της Μεσογείου. Το project πάντως είναι διαθέσιμο για υλοποίηση.
ΧΡΥΣΟ ΤΟΥΡΜΠΑΝΙ
Το 1979 ήταν η αρχή του γνωστού πλέον σε όλους αγώνα Paris–Dakar. Ένας μοναδικός αγώνας Αντοχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι εντυπωσιακές, ακραίες συνθήκες που επικρατούσαν στη διάρκεια δεκαπενθημέρου το κατέστησαν πολύ γρήγορα παγκοσμίως γνωστό, προσελκύοντας άμεσα μεγάλους κατασκευαστές και συνεπώς και επώνυμους ισχυρούς χορηγούς.
Ένας από τους πρώτους ήταν και ο ιστορικός οίκος χρυσοχοΐας και κοσμημάτων Cartier. Το 1983 εγκαινίασε το Cartier Challenge, μια βράβευση για όποιον αθλητή κατόρθωνε να νικήσει στον αγώνα επί δύο συνεχόμενες χρονιές. Ένας πράγματι άθλος το back–to–back για το Paris–Dakar. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 1984 και το 1985, ο Βέλγος οδηγός Gaston Rahier με μια μοτοσυκλέτα BMW R80 G/S κατόρθωσε το ακατόρθωτο και έλαβε το πρώτο μοναδικό τρόπαιο, ένα χρυσό ρολόι καρπού. Ο σχεδιασμός του ένα τουρμπάνι, σήμα κατατεθέν του Paris–Dakar. To μοναδικό πολύτιμο ρολόι έμεινε στην ιδιοκτησία του Gaston Rahier μέχρι το θάνατό του, το 2005. Φέτος για πρώτη φορά, στις 16 Σεπτεμβρίου, το Cartier Cheich (Σεΐχης) θα δημοπρατηθεί από τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s. Αναμένεται η τιμή του να ξεπεράσει τα 400.000 ευρώ. Προλαβαίνετε…
iPHONE +++
Το «κατά παραγγελία» κοινώς και διεθνώς customizing, τα τελευταία δέκα χρόνια, έχει πλέον πάρει τεράστιες διαστάσεις. Η ζήτηση δεν αφορά πλέον μόνο αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, σκάφη και ένδυση, αλλά και κάθε είδος καταναλωτικού προϊόντος που μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο επεξεργασίας και να γίνει μοναδικό. Παντού πλέον ξεφυτρώνουν εργαστήρια έτοιμα να επεξεργαστούν αντικείμενα, ικανοποιώντας κάθε απαίτηση και γούστο (αλλά δυστυχώς και κακογουστιά), προσφέροντας μοναδικότητα και, με μεγαλύτερο ακόμα τίμημα, αποκλειστικότητα.
Μια νέα εταιρεία στο χώρο είναι και η Caviar, που ασχολείται ως επί το πλείστον με τα iPhone. Μια επίσκεψη στο site τους μάλλον θα τρομάξει, αλλά επέλεξα αυτήν τη μοναδική έκδοση Steve Jobs, τιμής ένεκεν για τον επίσης μοναδικό δημιουργό. Η ανάγλυφη σχεδιαστική επέμβαση, πάνω στην από τιτάνιο νέα κάσα του iPhone 13 Pro Max, είναι εμπνευσμένη από τα κυκλώματα του πρώτου iPhone και τιμάται στα 6.390 ευρώ χωρίς το κινητό! Η συγκεκριμένη εκδοχή παρήχθη σε μόλις δεκαεννέα κομμάτια και δείχνει να έχει εξαντληθεί, αλλά προσφέρεται ακόμα μία δεύτερη λιτή έκδοση. Σίγουρα, με μια ενδιαφέρουσα προσφορά όλα επαναλαμβάνονται.