Στους 4Τροχούς Δεκεμβρίου, που κυκλοφορούν με την Καθημερινή της Κυριακής 3/12, οι 4Τροχοί, όπως κάθε χρονιά, δημοσιεύουν τα Αριστεία τους, την επιλογή τους δηλαδή για τα νέα εκείνα μοντέλα που κατάφεραν να ξεχωρίσουν τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Η επιλογή αυτή δεν είναι καθόλου εύκολη, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει πληθώρα ολοκληρωμένων προτάσεων. Ως απόρροια δε του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, ένας μεγάλος αριθμός από τα φετινά μας Αριστεία μπαίνει… στην πρίζα.
Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, η έλευση της ηλεκτροκίνησης επιφυλάσσει πιο συναρπαστικές μετακινήσεις, ενώ φέρνει ανατροπές και στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Πάρτε για παράδειγμα το Hyundai Ioniq 6, το οποίο αναμφίβολα κουβαλά πάνω του ένα αντισυμβατικό σχεδιαστικό DNA, που έχει τον τρόπο να κλέβει τις ματιές όλων, χωρίς όμως να ξενίζει ή να προκαλεί. Όντας αρκούντως τολμηρό και εξαιρετικά σμιλευμένο από όποια πλευρά και αν το αντικρίσεις, εκ του αποτελέσματος δικαίως χαρακτηρίζεται από τους δημιουργούς του ως «Electrified Streamliner», προτάσσοντας έναν κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0,219. Σίγουρα αυτό είναι ένα επίτευγμα που δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ως απόρροια συγκεκριμένων και απόλυτα στοχευμένων επιλογών της ομάδας σχεδιασμού, όπως είναι, για παράδειγμα, το σχήμα τύπου σταγόνας ολόκληρου του αμαξώματος.
Στο ίδιο τεύχος οδηγούμε την πέμπτη γενιά του Toyota Prius. Tο Prius σήμερα δεν είναι το μοναδικό υβριδικό όχημα, όπως συνέβαινε παλιότερα, αλλά ένας πολύ σημαντικός κρίκος στη στρατηγική αλυσίδα εναλλακτικών καυσίμων της Toyota, με οχήματα υδρογόνου, αμιγώς ηλεκτρικά και, φυσικά, υβριδικά. Καθένας από αυτούς τους τομείς έχει τον δικό του «πρεσβευτή», και η Toyota θέλει να αναθέσει τον αντίστοιχο ρόλο για τα υβριδικά της στο νέο Prius. Για να γίνει αυτό, όμως, θα έπρεπε πρώτα να αλλάξει φιλοσοφία, προκειμένου να προσαρμοστεί στη σημερινή εμπορική πραγματικότητα. Από τη στιγμή, λοιπόν, που η Corolla, αλλά και το επερχόμενο C-HR, καλύπτουν τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού στο φάσμα των 25.000-40.000 ευρώ, το Prius θα έπρεπε να μετακινηθεί σε μια υψηλότερη και διαφορετική θέση. Το αποτέλεσμα είναι μεν ένα αυξημένο κόστος, αλλά και ένας χαρακτήρας με περισσότερα σπορτίφ στοιχεία.
ΑΡΙΣΤΕΙΑ 2023: Τα καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς
4T ELECTRIC: Hyundai Ioniq 6 // Kia EV9 // VW ID.7 // BMW i5 // Mercedes-AMG EQE 43 SUV
ΔΟΚΙΜΕΣ: Toyota Prius // MG ZS 1.0 T-GDI Auto // Nέα Opel Corsa & Renault Clio
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ >Στα Ιωάννινα με Hyundai Kona Electric
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ: Παιδικά καθίσματα BeSafe & Ινστιτούτο VTI
ΑΓΩΝΕΣ: Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις // Αγωνιστική γνωριμία με Toyota Starlet & Corolla
Δείτε το νέο τεύχος!