Η κόρνα μπορεί να θεωρείται πλέον μέρος της οδηγικής μας φιλοσοφίας, καθώς όπως διαπιστώνουμε καθημερινά εύκολα πάει το χέρι του Έλληνα στο τιμόνι και στη θέση του «κλάξον».
Η κίνηση ή καλύτερη η ακινησία των μεγάλων πόλεων, προκαλεί εκνευρισμό στους οδηγούς. Οι αντιδράσεις ενίοτε είναι άσχημες, με χειρονομίες, φωνές και φυσικά κορναρίσματα.
Σε ορισμένες χώρες του κόσμου απαγορεύεται η χρήση της κόρνας, ενώ στη δική μας, η άσκοπη χρήση της τιμωρείται με πρόστιμο. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) προβλέπει ρητά τη χρήση σε συγκεκριμένες, ειδικές περιπτώσεις.
Πιο αναλυτικά ο ΚΟΚ επιτρέπει τη χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης (κόρνα) μόνο:
- Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος
- Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο.
- Όταν μεταφέρονται με οχήματα άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας.
- Η χρήση των ηχητικών οργάνων πρέπει να μην παρατείνεται πέραν του απολύτως αναγκαίου χρόνου.
- Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, μπορούν τη νύχτα, αντί ηχητικών προειδοποιήσεων να δίνουν τις φωτεινές προειδοποιήσεις, του Άρθρου 36 παρ. 4 του παρόντος Κώδικα.
Επομένως, ο οδηγός που παραβαίνει αυτές τις διατάξεις του ΚΟΚ, που αφορούν τη χρήση της κόρνας, τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ.