Η χρήση cruise control συμβάλει στην άνεση, αλλά άραγε μπορεί να διαδραματίσει ρόλο και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου; Πάμε να δούμε.
Το cruise control είναι ένα σύστημα που διαθέτουν εδώ και χρόνια τα αυτοκίνητα, ειδικά σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας και τιμής. Σήμερα έχει εξελιχθεί σημαντικά και το βρίσκουμε και σε μοντέλα πιο καθημερινά.
Η χρήση του αφορά στη διατήρηση της επιθυμητής ταχύτητας, χωρίς να απαιτούνται ενέργειες από τον οδηγό, όπως το φρενάρισμα ή η επιτάχυνση. Σε πολύωρα ταξίδια, με αρκετά χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο και συμβάλει στην ξεκούραση του οδηγού.
Πέρα όμως από αυτό, υπάρχουν εκτιμήσεις που θέλουν να συμβάλει και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Πόσο ισχύει όμως αυτό στην πράξη.
Αναλύοντας περισσότερο τη λειτουργία του cruise control διαπιστώνουμε ότι αυτό φροντίζει να διατηρεί την ταχύτητα που έχει ορίσει ο οδηγός, ανεξάρτητα από την κλίση του οδοστρώματος.
Δηλαδή σε ανηφόρα θα στείλει περισσότερο καύσιμο στην κινητήρα, προκειμένου αυτός να ανταπεξέρθει στο έργο του και να κρατήσει την ταχύτητα που έχει επιλεγεί. Αντίθετα, στην κατηφόρα, αλλά και σε ευθείες, θα μειώσει την ποσότητα καυσίμου που πάει στον κινητήρα.
Άρα το cruise control διατηρεί όσο το δυνατόν πιο σταθερό το γκάζι, χωρίς απότομα σκαμπανεβάσματα, που μπορεί να κάνει ένας οδηγός χωρίς τη χρήση του. Ειδικά όταν ο οδηγός είναι επιθετικός η αύξηση της κατανάλωσης μπορεί να είναι μεγάλη.
Αντίθετα, η διατήρηση της προεπιλεγμένης ταχύτητας από το cruise control και φυσικά υπό συνθήκες, όπως η κλίση του δρόμου, η κατάσταση του αυτοκινήτου και των ελαστικών, μπορεί να αποφέρει μείωση της κατανάλωσης από 15-30%, σύμφωνα με έρευνες.
Ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να συνυπολογιστεί, είναι η ταχύτητα κίνησης, η οποία θα πρέπει να είναι σχετικά χαμηλή και ιδανικά ελαφρώς πάνω από τα 100 χλμ./ώρα, προκειμένου να το σύστημα να είναι αποδοτικό.