Το Adblue χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα με diesel κινητήρα προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων. Τι γίνεται όμως όταν μου τελειώσει και τι πρέπει να προσέχω.
Το Adblue χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα με κινητήρα diesel τα τελευταία 10 χρόνια. Ως στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών ρύπων και είναι, σε συνδυασμό με την τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction), μια από τις πλέον αποτελεσματικές μεθόδους για την εκπλήρωση αυτού του σκοπού.
Η τεχνολογία SCR που συνδυάζεται με το υγρό Adblue επιλέγεται από τους κατασκευαστές προκειμένου να εναρμονιστούν με τα αυστηρά πρότυπα Euro 6, για τη μείωση των ιδιαίτερα βλαβερών εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx).
Τι είναι το Adblue
Πρόκειται για ένα υδατικό διάλυμα που αποτελείται από 67,5% απιονισμένο νερό και στο υπόλοιπο ποσοστό του, ουρία υψηλής καθαρότητας. Η πλήρωση του υγρού γίνεται από ειδική υποδοχή που βρίσκεται δίπλα σ’ αυτή του καυσίμου, με την τάπα να αναγράφει επάνω της το όνομα του υγρού (Adblue). Προσοχή να μην γίνει λάθος στις υποδοχές.
Το υγρό αυτό ψεκάζεται από το σύστημα στην εξάτμιση, στο σημείο πριν τον καταλυτικό μετατροπέα SCR κα μέσω χημικής αντίδρασης μετατρέπει το οξείδιο του αζώτου (NOx), σε άζωτο (Ν) και νερό (HO2).
Απαραίτητο…
Τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με Adblue είναι υποχρεωτικό να έχουν το υγρό για να μπορούν να κινηθούν. Έτσι, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το κανονικό καύσιμο, που διαθέτει δείκτη που δείχνει τη στάθμη που υπάρχει στο δοχείο, το ίδιο ισχύει και για το Adblue.
Ωστόσο, δεν βρίσκεται σε πρώτο πλάνο στον πίνακα οργάνων, αλλά μέσα σε υπόμενου. Επίσης, ανάλογα με το αυτοκίνητο διαφέρει και το μέγεθος του δοχείου και ο όγκος που έχει. Άρα, μπορεί να είναι από 8 έως 10 λίτρα η χωρητικότητα και με δεδομένο ότι απαιτείται περίπου ένα περίπου λίτρο ανά 1000 χιλιόμετρα κίνησης, τότε μπορείτε να υπολογίσετε ότι ανά 10.000 χιλιόμετρα απαιτείται ανεφοδιασμός.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει προειδοποιητική λυχνία, η οποία ανάβει, ανάλογα με το μοντέλο, στα 2.500 ή 1.500 χιλιόμετρα πριν αδειάσει, για να σας ενημερώσει έγκαιρα. Ο ανεφοδιασμός γίνεται, όπως προαναφέραμε, από μια ειδική υποδοχή, δίπλα σ’ αυτήν του πετρελαίου κίνησης. Υπάρχουν πρατήρια που παρέχουν το Adblue από αντλία ή εναλλακτικά και σε δοχεία.
Προσοχή, μην αγνοήσετε την προειδοποιητική ένδειξη για τη χαμηλή στάθμη Adblue, καθώς αν αδειάσει εντελώς, τότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να εκκινήσει. Ωστόσο, για λόγους ασφαλείας, δεν θα σβήσει το όχημα εν κινήσει, αλλά όταν αυτό ακινητοποιηθεί, μετά δεν θα μπορεί να τεθεί ξανά σε λειτουργία.