Με την πλήρη αποκάλυψη του μοντέλου να είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Πέμπτη 24 Οκτωβρίου, η VW δίνει σήμερα στη δημοσιότητα μερικά ενδιαφέροντας στοιχεία για την παραγωγή του νέου Golf 8 που ήδη έχει ξεκινήσει στις γνώριμες εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Wolfsburg της Γερμανίας.
Το Golf – ένα μοντέλο σύμβολο τόσο για την VW όσο και για το σύνολο της σύγχρονης αυτοκινητικής σκακιέρας τα τελευταία 45 χρόνια – έχει κερδίσει ανά τον κόσμο την εμπιστοσύνη περισσότερων από 35 εκ. αγοραστών από το 1974 μέχρι και σήμερα. Από αυτά, πάνω από τα δύο τρίτα έχουν «γεννηθεί» στο Wolfsburg, στην έδρα της VW. Εκεί όπου η παραγωγή της όγδοης κατά σειρά γενιάς του γερμανικού μοντέλου, που θα δούμε να αποκαλύπτεται πλήρως το απόγευμα της προσεχούς κιόλας Πέμπτης, έχει προ πολλού ξεκινήσει από το περασμένο ήδη καλοκαίρι.
Εκεί, σχεδόν 8.200 εργαζόμενοι απασχολούνται καθημερινά στην κατασκευή του νέου Golf – ή πιο σωστά, του Golf 801, όπως χαρακτηριστικά το αποκαλούν οι δημιουργοί του – το οποίο απαρτίζεται από 2.700 διαφορετικά τμήματα και εξαρτήματα. Στο πλήρως διασυνδεδεμένο γερμανικό «χάτς», το οποίο θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στις αρχές Δεκεμβρίου, αρχικά σε Γερμανία και Αυστρία και από το 2020 στις υπόλοιπες αγορές της γηραιάς και όχι μόνο ηπείρου, θα βρει κανείς 962 διαφορετικά συστήματα καλωδίων, τα οποία έχουν συνολικό μήκος 1.340 μέτρων. Σε σχέση με το Golf 7, η διαφορά προς τα… πάνω είναι 31 συστήματα και 100 μέτρα, αντίστοιχα.
Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι το νέο VW Golf ταξιδεύει στις γραμμές παραγωγής του γερμανικού εργοστασίου έως ότου αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο προϊόν για 69 ολόκληρα χιλιόμετρα.
«Το Golf 8 είναι πολύ πιο περίπλοκο από τον προκάτοχό του. Παρ ‘όλα αυτά, έχουμε μειώσει τον μέσο χρόνο παραγωγής του περίπου κατά μία ώρα. Επειδή το Golf 8 ανήκει στη δεύτερη γενιά προϊόντων που βασίζεται στο δάπεδο MQB, επιτύχαμε σημαντική μείωση των επενδύσεων στην παραγωγή. Η ομάδα μας στο Wolfsburg έχει δώσει τα πάντα για το Golf 8. Οι διαδικασίες παραγωγής έχουν γίνει πιο αποτελεσματικές στο σύνολό τους, και αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα», δηλώνει ο Andreas Tostmann, μέλος του ΔΣ της εταιρείας και υπεύθυνος στον τομέα της παραγωγής.
Λόγω της μεγαλύτερης τυποποίησης των εγκαταστάσεων και των διαδικασιών για το Golf 8, οι επενδύσεις της γερμανικής εταιρείας για μια επιτυχημένη έναρξη της παραγωγής του μοντέλου έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από το μισό σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Οι συνολικές επενδύσεις για το νέο Golf είναι στο «μεσαίο τριψήφιο εύρος των εκατομμυρίων ευρώ», δηλώνουν χαρακτηριστικά οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας. Δεδομένης της τρέχουσας στρατηγικής της VW στον τομέα των πλατφορμών, το 80% των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και του αντίστοιχου εξοπλισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο νέο μοντέλο. Θυμίζουμε πως, όπωςκαι ο προκάτοχός του, το Golf 8 βασίζεται στο γνώριμο δάπεδο MQB.
Αξίζει να σημειωθεί πως η εγκατάσταση όλων των δεδομένων στο νέο Golf είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και πραγματοποιείται μέσω ενός γρήγορου δικτύου WLAN ενώ το όχημα βρίσκεται ακόμη στη γραμμή παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, ο χρόνος κατασκευής σε αυτό το στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας παραμένει αμετάβλητος, παρόλο που ο όγκος των δεδομένων είναι κατά πολύ υψηλότερος. Από το επόμενο έτος, μια νέα, πλήρως αυτοματοποιημένη γενιά συστημάτων μεταφοράς εξαρτημάτων χωρίς οδηγό θα διασφαλίσει μέσα στο ίδιο εργοστάσιο ταχύτερη παροχή υλικού, κάτι που αποτελεί ζήτημα ζωτική σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του.
Κάτω από του καπό του νέου VW Golf – ενός μοντέλου που θα διατίθεται σε σχέση με τον προκάτοχό του σε λιγότερες κατά 35% εκδόσεις – θα συνεχίζουν να βρίσκονται οι γνωστοί TSI κινητήρες βενζίνης των 1,0 και 1,5 λίτρων, με τη διαφορά ότι εκείνοι που θα συνδυάζονται με το γνωστό DSG κιβώτιο (έκδοση eTSI) θα συνεπικουρούνται από ένα mild hybrid σύστημα με γεννήτρια/μίζα των 48V και δυνατότητα απενεργοποίησης της λειτουργίας τους κατά τη διαδικασία του coasting – η δε απόδοσή τους θα είναι αντίστοιχα 130 και 150 ίπποι.
Στο εσωτερικό του δε σημείο αναφοράς θα αποτελεί το Innovision Cockpit, το οποίο θα απαρτίζεται από δύο οθόνες αφής – η πρώτη εμπρός από τον οδηγό και η δεύτερη δεξιότερα, ως φυσική συνεχεία της πρώτης «εξαφανίζοντας» από το εσωτερικό του αυτοκινήτου την πλειοψηφία των φυσικών διακοπτών. Ανάμεσα στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που θα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό των διαφόρων εκδόσεών του μοντέλου περιλαμβάνονται τα Lane Assist, Front Assist και Car2X._Χ.Α.