Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει στη Γενεύη την έκδοση παραγωγής του εξαιρετικά φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος XL1, που είναι μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των οικολογικών οχημάτων.
Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει στη Γενεύη την έκδοση παραγωγής του εξαιρετικά φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος XL1, που είναι μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των οικολογικών οχημάτων.
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Κατάρ το 2011 η VW παρουσίασε για πρώτη φορά το XL1 Super Efficient Vehicle, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρωτότυπο μοντέλο, με υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελεί τη συνέχεια των αντίστοιχων πρωτοτύπων L1 του 2009 και 1-litre του 2002. Πριν προχωρήσουμε στην… ανάλυση του XL1, αξίζει να τονίσουμε το βασικό χαρακτηριστικό του, το οποίο δεν είναι άλλο φυσικά από το γεγονός ότι καταναλώνει μόλις 0,9 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ./ώρα εκπέμποντας στην ατμόσφαιρα μόλις 24 gr διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο που καλύπτει.
Πως επιτυγχάνονται όλα τα παραπάνω; Κατ’ αρχή, το επαναστατικό και στην… όψη XL1 SEV κινείται από ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποτελείται από ένα common rail πετρελαιοκινητήρα, με δύο κυλίνδρους και χωρητικότητα 800 μόλις κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 48 ίππους και 120 Nm, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 27 ίππων και 100 Nm.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το εν λόγω «πακέτο» αποδίδει σε συνδυασμό μέγιστη ισχύ 75 ίππων, οι οποίοι αποδεικνύονται υπερ-αρκετοί -σε συνεργασία ασφαλώς με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου- έτσι ώστε να κινήσουν με οικονομία αλλά και τη δέουσα ταχύτητα τα μόλις 795 κιλά του αμαξώματος (σ.σ.: το πλαίσιο της κατασκευής ζυγίζει από μόνο του μόλις 235 κιλά). Και μιας και αναφερθήκαμε στη… σιλουέτα και στα κιλά του XL1, αξίζει να αναφέρουμε πως ο TDi κινητήρας ζυγίζει 227 κιλά, το σύστημα μετάδοσης συνολικά 153 κιλά, το εσωτερικό με τα καθίσματα 80 κιλά και το ηλεκτρικό σύστημα 105 κιλά.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το εν λόγω «πακέτο» αποδίδει σε συνδυασμό μέγιστη ισχύ 75 ίππων, οι οποίοι αποδεικνύονται υπερ-αρκετοί -σε συνεργασία ασφαλώς με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου- έτσι ώστε να κινήσουν με οικονομία αλλά και τη δέουσα ταχύτητα τα μόλις 795 κιλά του αμαξώματος (σ.σ.: το πλαίσιο της κατασκευής ζυγίζει από μόνο του μόλις 235 κιλά). Και μιας και αναφερθήκαμε στη… σιλουέτα και στα κιλά του XL1, αξίζει να αναφέρουμε πως ο TDi κινητήρας ζυγίζει 227 κιλά, το σύστημα μετάδοσης συνολικά 153 κιλά, το εσωτερικό με τα καθίσματα 80 κιλά και το ηλεκτρικό σύστημα 105 κιλά.
To XL1 μπορεί να κινηθεί για μια ακτίνα 35 χλμ. αποκλειστικά με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με τον θερμικό με τη βοήθεια ενός αυτόματου συμπλέκτη. Αξίζει να προσθέσουμε εδώ πως ο TDi κινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG). Σύμφωνα με την VW, το ιδιαίτερα ελαφρύ XL1 μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 11,9 δλ. σημειώνοντας μάλιστα μια τελική ταχύτητα, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Από πλευράς διαστάσεων, το κουπέ XL1 έχει μήκος αντίστοιχο με εκείνο του Polo, ενώ το ύψος του είναι πολύ κοντά σε εκείνο μιας… Lamborghini Gallardo. Όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες που δημοσιεύουμε, πέραν των «οικονομικών» κινητήριων συνόλων του και του ιδιαίτερα χαμηλού βάρους, προς την κατεύθυνση επίτευξη χαμηλών καταναλώσεων ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή της αεροδυναμικής απόδοσης της κατασκευής, καθώς ο συνετελεστής οπισθέλκουσας ανέρχεται στην εντυπωσιακή τιμή 0,186. _Χ.Α.
Το εργοστάσιο σχεδιάζει να κατασκευάσει το XL1 αρχικά σε 50 μονάδες, ενώ στη συνέχεια οι ρυθμοί παραγωγής θα καθορίζονται από τη ζήτηση του μοντέλου, του οποίου η τιμή πώλησης δεν έγινε γνωστή…