Η VW είναι πεπεισμένη πως η πολιτική ηγεσία είναι αυτή που κρατά στα χέρια της το μέλλον της πετρελαιοκίνησης στη γηραιά ήπειρο.
Την ίδια στιγμή, η VW είναι πεπεισμένη πως οι μέρες των μικρών σε χωρητικότητα κινητήρων ντίζελ είναι πλέον μετρημένες. Πολύ περισσότερο μάλιστα, για εκείνους που σήμερα τοποθετούνται στα μοντέλα της μικρής και μεσαίας κατηγορίας και δεν υπερβαίνουν σε κυβισμό τα 1,6 λίτρα. Αυτή τουλάχιστον είναι η νεότερη εκτίμηση των ανθρώπων της VW και ειδικότερα του νυν επικεφαλής της, Herbert Diess, ο οποίος τόνισε με δηλώσεις του πως το αυξημένο κόστος εξέλιξής των εν λόγω μηχανικών συνόλων ώστε να καταστούν σύννομα με τις νέες αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, αυτομάτως θα τους θέσει εκτός αγοράς.
«Δεν πιστεύουμε στους μικρούς ντίζελ, καθώς οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων είναι τόσο αυστηροί που δεν συμφέρουν σε κόστος. Για παράδειγμα, εμείς δεν θα σπρώξουμε κεφάλαια για την περαιτέρω εξέλιξη ενός κινητήρα ντίζελ στα 1,6 λίτρα. Ωστόσο, για όσο τον έχουμε, θα τον κάνουμε να πληροί τις προδιαγραφές», τόνισε ο Diess.
Αντ’ αυτών, ο Diess εκτιμά πως σε αυτή την κατηγορία θα επικρατήσουν σύντομα οι βενζινοκινητήρες που θα συνοδεύονται από ήπια υβριδικά συστήματα των 48 volt.
«Ίσως ένα ήπια υβριδικό σύστημα να είναι το μέλλον στην περίπτωση του Polo. Όλα τα συστήματα που θα περιορίζουν τις εκπομπές στους κινητήρες ντίζελ σε αυτή την κατηγορία, αλλά και σε εκείνη του Golf, δεν θα αντισταθμίζουν το επιπλέον κόστος».
Σχετικά με τον όλο θόρυβο που έχει ξεσπάσει την τελευταία περίοδο στην Ευρώπη και ειδικότερα Γερμανία γύρω από την πετρελαιοκίνηση, ο Diess δε δίστασε να αποδώσει τις ευθύνες για την έκταση που έχει πάρει το όλο θέμα στους… πολιτικούς.
«Σίγουρα, είναι ένα θέμα που αφορά ολόκληρη την κοινωνία και είμαι πραγματικά χαρούμενος για τις συζητήσεις που γίνονται τις τελευταίες βδομάδες (εν όψει ομοσπονδιακών εκλογών στη χώρα). Μέχρι τώρα, οι συζητήσεις ήταν ή άσπρο ή μαύρο. Πιστεύω πως το όλο θέμα εξαρτάται πολύ περισσότερο από τους πολιτικούς και λιγότερο από την ίδια τη βιομηχανία».
Και προσέθεσε:
«Δεν είναι θέμα τεχνολογίας, αλλά καθαρά πολιτικό. Και φυσικά, θέμα επιλογών. Κάθε τεχνολογία έχει τα συν και τα πλην της. Το πλεονέκτημα του ντίζελ είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ αποδοτικό για τον πελάτη καύσιμο και επίσης έχει την ικανότητα να είναι πολύ καθαρό και να μειώνει τις εκπομπές CO2. Οι κινητήρες βενζίνης από την άλλη είναι λιγότερο αποδοτικοί, αλλά είναι καθαρότεροι. Ακόμα και η ηλεκτροκίνηση έχει μειονεκτήματα που αφορούν στον τρόπο που παράγεται η ενέργεια. Σαν κοινωνία επομένως πρέπει να διαλέξουμε το μίγμα που θέλουμε».
Για τις συζητήσεις-προτάσεις περί απαγόρευσης της κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας, ο Diess δήλωσε:
«Οι εκπομπές ρύπων στις πόλεις έχουν πολλές πηγές και σύμφωνα με μελέτες η συμβολή των αυτοκινήτων του είδους δεν υπερβαίνει το 20%. Χρειάζεται μια πολύ πιο ολοκληρωμένη λύση από την απλή απαγόρευση των κινητήρων ντίζελ. Νομίζω ότι τελικά αυτό γίνεται όλο και πιο κατανοητό»._Χ.Α.