Ο Hebert Diess, το μεγάλο αφεντικό του VW Group, πιέζει έντονα τα μέλη του γερμανικού ομίλου προκειμένου να αυξήσουν έτι περαιτέρω την κερδοφορία τους. Και ειδικότερα τις Audi, Porsche και Seat.
Επί της ουσίας, ο Herbert Diess, ο ισχυρός άνδρας του γερμανικού ομίλου φέρεται, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του εγχώριου Τύπου, να ασκεί έντονες πιέσεις στις Audi, Porsche και Seat προκειμένου να βελτιώσουν σε βάθος 3 ή 4 ετών το περιθώριο λειτουργικού κέρδους των δραστηριοτήτων τους. Με πιο απλά λόγια, το λόγο που προκύπτει μετά τη διαίρεση του μικτού κέρδους με τα συνολικά τους έσοδα ανά έτος. Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Audi, o Herbert Diess επιθυμεί με χρονικό ορίζοντα το 2021/2022, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων να έχει περιθώριο λειτουργικού κέρδους της τάξης του 12%,, όταν πέρσι, για παράδειγμα, το εν λόγω μέγεθος δεν ξεπέρασε το 8,4%.
Στην περίπτωση της Porsche, στην οποία έχει τεθεί ως στόχος στο συγκεκριμένο τομέα το 15%, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, μιας και η εταιρεία πραγματοποιεί αυτή την περίοδο σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και έρευνα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Κάτι που μοιραία μετριάζει τις «ευκαιρίες» υψηλής κερδοφορίας, και κατ’ επέκταση εκείνες για ακόμα πιο υψηλό περιθώριο λειτουργικού κόστους, φέρνοντας συγχρόνως στο προσκήνιο έντονες τριβές ανάμεσα στο αφεντικό του γερμανικού ομίλου και τον CEO της Porsche, Olive Blume.
Σε ότι αφορά στη Seat, τέλος, τα ως άνω δημοσιεύματα αναφέρουν πως ο Herbert Diess έχει… διατάξει την ισπανική εταιρεία να βρει τρόπους ώστε να βελτιωθεί ο συγκεκριμένος δείκτης μέσω της μείωσης του κόστους παραγωγής των μοντέλων της. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο Diess έχει θέσει ως βασικό ζητούμενο τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους κατά 1.000 ευρώ ανά μονάδα. Κάτι που αυτή τη στιγμή αποτελεί ένα μεγάλο –αν όχι το μεγαλύτερο- πονοκέφαλο για τους ιθύνοντες της Seat._Χ.Α.