Παρά τον πολλαπλασιασμό των δαπανών που αφορούν στο διαβόητο πλέον σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων, ο Όμιλος VW κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία του στο τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ασφαλώς και η «κατανομή κερδοφορίας» ανάμεσα στις μάρκες-μέλη του.
Το VW Group ανακοίνωσε σήμερα τις εμπορικές επιδόσεις αλλά και τα οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο των μαρκών που εσωκλείονται σήμερα στους κόλπους για το τρίμηνο που πέρασε και φυσικά για το σύνολο των εννέα πρώτων μηνών του 2017. Πιο συγκεκριμένα, με έσοδα από 1/1/2017 έως και 30/9/2017 που υπολείπονται μόλις κατά 25 περίπου δις ευρώ σε σχέση με το περσινό ΑΕΠ της χώρας μας(!), ήτοι 170,9 δις ευρώ, οι δώδεκα στο σύνολο μάρκες-εταιρείες, σε συνδυασμό με τις οικονομικές και χρηματοδοτικές υπηρεσίες που τον συναπαρτίζουν, κατάφεραν να αποφέρουν στο γερμανικό όμιλο λειτουργικά κέρδη, προ φόρων, της τάξης των 13,2 δις ευρώ για το πρώτο 9μηνο και 4,31 δις για το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος.
Μετά δε την επιβολή των σχετικών φόρων, η καθαρή κερδοφορία «περιορίζεται» στα 10,6 δις ευρώ, αριθμός βελτιωμένος ούτε λίγο ούτε πολύ κατά 2,6 δις σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Αύξηση φυσικά επήλθε και στον πάντοτε καθοριστικό δείκτη που φέρει την ονομασία «περιθώριο λειτουργικού κέρδους» που σε ποσοστιαία κλίμακα ανέβηκε στην περίπτωση του VW Group, για την ίδια πάντα περίοδο, από το 7% στο 7,7%.
Ας δούμε τώρα ποια ήταν η συνεισφορά κάθε μάρκας, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το VW Group.
VW: Η μητρική εταιρεία στο πρώτο 9μηνο του έτους ταξινόμησε ανά τον κόσμο 2,6 εκ. οχήματα. Τα λειτουργικά κέρδη που προσέφερε δε, προ φόρων, για τους πρώτους 9 μήνες του έτους, ανήλθαν στα 2,5 δις ευρώ.
Audi: Η premium μάρκα του Ομίλου VW έχει ταξινομήσει μέχρι τώρα 1,1 εκ. οχήματα, ενώ επιπλέον 412.000 πωλήθηκαν στη αγορά της Κίνας μέσω της θυγατρικής FAW-Volkswagen. Παρά τις συγκριτικά μικρότερες πωλήσεις της σε σχέση με τη «μαμά» VW, τα λειτουργικά κέρδη της Audi στο πρώτο 9μηνο ανήλθαν στα 3,9 δις ευρώ. Να σημειωθεί πως στα παραπάνω αριθμητικά μεγέθη περιλαμβάνονται οι εμπορικές και οικονομικές επιδόσεις των Lamborghini και Ducati.
Skoda: Η Τσέχικη εταιρεία κατάφερε στο πρώτο 9μηνο να αυξήσει τις πωλήσεις τις από 606.000 που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2016, στις 700.000. Το λειτουργικό κέρδος της Skoda στο φετινό 9μηνο, όντας βελτιωμένα κατά 28,3%, ανήλθε στα 1,2 δις ευρώ –προ φόρων.
Seat: Η βελτίωση του εμπορικού βηματισμού της Seat ξεπέρασε το 9% αγγίζοντας σε απόλυτα μεγέθη τις 436.000 μονάδες. Τα λειτουργικά κέρδη τα ισπανικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 12,3% αγγίζοντας τα 154 εκ. ευρώ.
Bentley: Οι πωλήσεις της βρετανικής εταιρείας παρουσίασαν μια μικρή κάμψη σε σχέση με την περασμένη χρονιά (από 7.825 σε 7.498 στο 9μηνο), ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση στην κερδοφορία της, που περιορίστηκε στα 31 εκ. ευρώ από 54 εκ. που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2016.
Porsche: Ρεκόρ πωλήσεων, με 180.000 μονάδες στο 9μηνο –από 177.000 το 2016- για την Porsche που συγχρόνως είδε τα λειτουργικά της κέρδη να ανεβαίνουν από τα 2,8 στα 2,9 δις ευρώ.
VW Commercial Vehicles: Ο κλάδος των επαγγελματικών οχημάτων της VW συνεισέφερε με λειτουργικά κέρδη 698 εκ. ευρώ (+78%) και πωλήσεις 371.000 μονάδων.
Scania: Οι πωλήσεις σκαρφάλωσαν από τις 60.000 που ήταν στο πρώτο 9μηνο του 2016 στις 65.000, με το λειτουργικό κέρδος της εταιρείας να φτάνει, ως εκ τούτου, στα 1,8 δις ευρώ (+14,9%).
ΜΑΝ: Με αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 8,4% (80.000 μονάδες) και λειτουργικά κέρδη 269 εκ. ευρώ έκλεισε» το πρώτο 9μηνο για την MAN. Επιπλέον κέρδη ύψους 107 εκ. προσέφερε η θυγατρική MAN Power Engineering.
VW Financial Services: Ο χρηματοπιστωτικός κλάδος του Ομίλου VW, στον οποίο περιλαμβάνεται από τις αρχές του 2017 και η Porsche Financial Services, απέδωσε κέρδη που ανέρχονται στο 9μηνο στα 1,8 δις ευρώ._Χ.Α.