Τον διαχωρισμό του γερμανικού Ομίλου σε τέσσερις ανεξάρτητες εταιρείες holding φαίνεται να μελετούν οι… κεφαλές του στα πλαίσια μιας γενικότερης διοικητικής και όχι μόνο αναδιοργάνωσής του.
Η όχι και τόσο… ειρηνική αποχώρηση του Ferdinand Piech φαίνεται πως αποτέλεσε τη θρυαλλίδα περεταίρω εξελίξεων στους κόλπους του VW Group. Το αν τελικά οι εξελίξεις που δρομολογούνται από τους ιθύνοντες του, νέους αλλά και παλιούς, θα αποδειχτούν ευεργετικές για τις 12 συνολικά εταιρείες του, δε μένει παρά να αποδειχτεί στην πράξη. Τα νεότερα λοιπόν, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, αφορούν στην πρόθεση του Όμιλου VW να προετοιμάσει την «επόμενη μέρα» μέσα από την υιοθέτηση και εφαρμογή μιας εντελώς νέας εταιρικής δομής με τη δημιουργία τεσσάρων υπο-γκρουπ και ισάριθμων εταιρειών holding, οι οποίες θα έχουν υπό τη σκέπη τους συγκεκριμένες μάρκες. Αλλά –κυρίως- τη δική τους, ανεξάρτητη «κεφαλή». Πρωταρχικό κριτήριο για το… ποιος θα ενταχθεί που είναι τα κοινά χαρακτηριστικά, αλλά και η φιλοσοφία, ενγένει, κάθε μάρκας, κίνηση που αναμένεται με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό να δώσει σε κάθε ένα υπο-γκρουπ (θεωρητικά τουλάχιστον) περισσότερη ευελιξία τόσο στη λήψη των αποφάσεων όσο και στη χάραξη της συνολικής στρατηγικής του.
Περνώντας στο δια ταύτα, οι πρώτες πληροφορίες θέλουν τον Herbert Diess, ο οποίος θήτευσε επί μακρόν στην BMW(!), να αναλαμβάνει τα ηνία της εταιρείας holding στην οποία θα υπαχθούν οι «λαϊκές» μάρκες του Ομίλου, ήτοι η VW, η Skoda και η Seat. Στόχος της «τριάδας» και των νέων ιθυνόντων που θα την ελέγχουν είναι ο περιορισμός -τι άλλο;- του κόστους. Και δη, του κατασκευαστικού. Στο δεύτερο θα ενταχθούν οι πιο premium εταιρείες του Ομίλου, δηλαδή η Audi, η Lamborghini και η Ducati, με τον νυν CEO της πρώτης να τοποθετείται στο τιμόνι του. Ο σημερινός Διευθύνον Σύμβουλος της Porsche, Matthias Mueller, είναι ο επικρατέστερος υποψήφιος για την ηγεσία του τρίτου υπο-γκρουπ, στο οποίο θα «μπουν» η Porsche, η Bugatti και η Bentley. Την ευθύνη για το τέταρτο και τελευταίο… σκέλος της νέας διοικητικής αυτής δομής, στην οποία θα συμπεριληφθούν οι επαγγελματικές δραστηριότητες του Ομίλου VW (βλ. Volkswagen Commercial Vehicles, Scania, MAN), αναμένεται να αναλάβει ο Andreas Renschler, ο οποίος υπηρέτησε στο παρελθόν σε αντίστοιχη θέση για λογαριασμό της Mercedes.
Αν όλα τα παραπάνω επαληθευτούν, η εν λόγω αναδιοργάνωση πρόκειται να ανατρέψει πλήρως τον υφιστάμενο σχεδιασμό αλλά και τη γενικότερη στρατηγική που είχε χαράξει ο Ferdinand Piech τα προηγούμενα χρόνια δίνοντας σε κάθε μάρκα του Ομίλου «επαρκή» αυτονομία. Ωστόσο, το οικοδόμημα που είχε χτίσει ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας του Ομίλου VW απεδείχθη αρκετά δυσκίνητο και προπάντων… ογκώδες τόσο στον έλεγχό του, όσο και στη χάραξη κοινών στόχων. Η αλήθεια είναι πως πολύ δύσκολα μπορεί κανείς να ελέγχξει έναν υπερ-Όμιλο με περισσότερους από 600.000 εργαζόμενους ανά την υφήλιο και, ούτε λίγο ούτε πολύ, 119 εργοστάσια κατασκευής οχημάτων κάθε λογής σε όλο τον κόσμο…_Χ.Α.