Στη σημερινή του κατάθεση ενώπιον μελών της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου των ΗΠΑ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της VW Αμερικής, Michael Horn, αποκάλυψε πως η γερμανική εταιρεία χρησιμοποιεί ως «μέρος της στρατηγικής έλεγχου των εκπομπών» στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ένα ακόμα λογισμικό ως «βοηθητική διάταξη ελέγχου» σε συγκεκριμένους πετρελαιοκινητήρες μοντέλων του 2016!
Προκειμένου η ύπαρξη του νέου αυτού software (AECD, ή αλλιώς, Auxiliary Emission Control Device) να καταστεί πλήρως γνωστή στις ρυθμιστικές αρχές της χώρας, αποκτώντας κατόπιν σχετικών συνεννοήσεων και την απαιτούμενη έγκριση, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Michael Horn στην έγγραφη κατάθεσή του (εδώ μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες περιεχόμενό της), η εταιρεία αποφάσισε να αποσύρει τις αιτήσεις πιστοποίησης που αφορούν στις εκπομπές ρύπων για τα συγκεκριμένα ΜΥ2016 μοντέλα της, τις οποίες ήδη έχει στα χέρια της τόσο η αμερικανική EPA (Environmental Protection Agency), όσο και CARB (California Air Resources Board). Δυστυχώς, ο CEO της VW Αμερικής δεν έδωσε περαιτέρω διευκρινήσεις που να αφορούν τόσο στη νομιμότητα και το ακριβές… έργο του νέου «βοηθητικού» αυτού software, όσο και ποια ακριβώς ΜΥ2016 μοντέλα της VW AG το «φορούν». Ωστόσο, επικαλούμενο επίσημη δήλωση αξιωματούχων της EPA, σημερινή ηλεκτρονική ανάρτηση του πρακτορείου Reuters αναφέρει πως η… απόσυρση των αιτήσεων έγκρισης αφορά στα VW Beetle, Golf, Jetta και Passat, καθώς και στο Audi A3, τα οποία εφοδιάζονται με τον 2λιτρο 4κύλινδρο MY2016 πετρελαιοκινητήρα του Ομίλου.
Στο ίδιο κείμενο, ο επικεφαλής της VW Αμερικής παραδέχτηκε πως ύστερα από τη δημοσίευση της έρευνας του West Virginia University, η εταιρεία γνώριζε ήδη από την άνοιξη του 2014 πως «υπήρχε μια πιθανή μη συμμόρφωση στις εκπομπές ρύπων»…
Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στην Αμερική, στη Γερμανία οι εισαγγελικές αρχές της χώρας πραγματοποίησαν σήμερα αιφνιδιαστική έρευνα στο «διοικητήριο» της VW AG στο Wolfsburg αλλά και σε παρακείμενες… περιοχές, συγκεντρώνοντας στοιχεία (έγγραφα, αλλά και ηλεκτρονικά αποθηκευμένο υλικό) που αφορά στη διαβόητη πλέον υπόθεση χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων που εμπλέκει πολλές μάρκες του VW Group και περισσότερα από 11 εκ. αυτοκίνητά του ανά τον κόσμο.
Την ίδια στιγμή, σημερινό δημοσίευμα της γερμανικής Sueddeutsche Zeitung αναφέρει πως το γνωστό λογισμικό που «εξαπάτησε» τις δοκιμές πιστοποίησης εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ ήταν «ενεργοποιημένο» και στα ευρωπαϊκά μοντέλα του Ομίλου VW ξεγελώντας έτσι όχι μόνο την EPA, αλλά και τον κύκλο δοκιμών/πιστοποίησης της γηραιάς ηπείρου (NEDC). Επί του δημοσιεύματος αυτού, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας δεν έχουν δώσει ακόμα κάποια απάντηση. Θυμίζουμε, ωστόσο, πως ήδη η VW AG έχει παραδεχτεί πως περίπου 8 εκ. οχήματα «διέθεταν» στην Ευρώπη το εν λόγω λογισμικό. Μένει να αποδειχτεί, επομένως, αν ήταν και ενεργοποιημένο, όπως ισχυρίζεται σήμερα η Sueddeutche Zeitung, με τι κίνητρα συνέβη αυτό, αλλά και με ποιο αποτέλεσμα επί του πρακτέου…
Δείτε στα παρακάτω links τη χρονολογική εξέλιξη όλων των γεγονότων του πολύκροτου σκανδάλου #dieselgate._Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται
VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς
EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες
Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!
VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου
VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό
VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn
VW #dieselgate: Έτσι ξεκίνησαν όλα;
VW #dieselgate: Σε αναζήτηση ρευστού…
VW #dieselgate: Ενημέρωση για τα αυτοκίνητα που επηρρεάζονται στην Ελλάδα
VW #dieselgate: Πόσο θα κοστίσει το σκάνδαλο;