Ο πρώην CEO της VW AG ελέγχεται από την γερμανική δικαιοσύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες στο γνωστό πλέον σκάνδαλο.
Αυτό τουλάχιστον αναφέρει σε σημερινό του δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, σύμφωνα με το οποίο οι εισαγγελικές αρχές της Γερμανίας έχουν ήδη ξεκινήσει σχετική έρευνα πάνω στην οποία είναι πολύ πιθανό να βασιστεί ακόμα και ποινική δίωξη του πάλαι ποτέ ισχυρού άνδρα του Ομίλου VW, Martin Winterkorn. Στόχος των ερευνών είναι η εξέταση των κατηγοριών για διαφαινόμενη απάτη όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων του Ομίλου, τα οποία ήταν εφοδιασμένα επί σειρά ετών με το γνώριμο πλέον «defeat device» ή αλλιώς, το παράτυπο λογισμικό που παραπλανούσε τις αρχές των ΗΠΑ όταν αυτές επιχείρησαν να μετρήσουν τις εκπομπές ρύπων συγκεκριμένων πετρελαιοκίνητων μοντέλων της σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές.
Από εκεί και πέρα, σε ότι αφορά στις υπόλοιπες πτυχές-εξελίξεις του σκανδάλου #dieselgate, η μετοχή της VW συνεχίζει την καθοδική της πορεία «κατεβαίνοντας» ένα ακόμα σκαλοπάτι σε αξία, με την τιμή της, για πρώτη φορά ύστερα από 5 χρόνια, να πέφτει κάτω από το ψυχολογικό και όχι μόνο φράγμα των 100 δολαρίων. Μέχρι αργά σήμερα το μεσημέρι, η αξία της κατέγραφε πτώση της τάξης του 8,2%, ποσοστό που έρχεται να προστεθεί στο σχεδόν 30% της προηγούμενης βδομάδας. Συνολικά, ο Γερμανικός Όμιλος έχει ήδη χάσει σε χρηματιστηριακή αξία περί τα 30 δις ευρώ.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, οι καρατομήσεις υψηλόβαθμων στελεχών στους κόλπους του Ομίλου, δεν σταματούν… Σήμερα, οι ιθύνοντες της έθεσαν σε διαθεσιμότητα τον Υπεύθυνο Εξέλιξης της Audi, Ulrich Hackenberg, το αφεντικό του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της VW, Jakob Neusser, καθώς και τον επικεφαλή του Τμήματος Εξέλιξης της Porsche, Wolfgang Hatz. Στο παρελθόν, τόσο ο 65χρονος Hackenberg, όσο και ο 56χρονος Hatz, διετέλεσαν υπεύθυνοι σε διάφορα τμήματα της VW που εμπλέκονται με την εξέλιξη των «επίμαχων» κινητήρων ντίζελ. Και συγκεκριμλενα, ο μεν πρώτος στο τμήμα εξέλιξης των αυτοκινήτων VW από το 2007 έως και το 2013, ο δε δεύτερος στο σαφώς πιο εξειδικευμένο πόστο της εξέλιξης κινητήρων της εταιρείας, από το 2007 έως και το 2011. Ο Neusser, τέλος, υπήρξε έως το 2012 επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης κινητήρων για λογαριασμό ολόκληρης της VW AG.
Και οι τρεις, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, δήλωσαν ότι στην αντίληψή τους δεν υπέπεσε κανενός είδους μορφής παράνομη δραστηριότητα…_Χ.Α.
VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές
Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»
VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn
Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW
VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται
VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς
EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες
Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!
VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου
VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό