X
Επικαιρότητα

Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης: η λύση είναι ακόμη μακριά…

Η αργοπορία αυτού του τόσο σημαντικού έργου για το νησί της Κρήτης βρίσκεται ήδη προ των πυλών και δύσκολα θα έχει φτάσει στη δημοπράτηση ως τον Ιούνιο του 2018.

 

Όλοι γνωρίζουν τα προβλήματα που ταλαιπωρούν το μεγάλο ελληνικό νησί, που δεν έχει τις απαιτούμενες οδικές υποδομές, με αποτέλεσμα κάθε τόσο να συγκλονιζόμαστε από πολύνεκρα δυστυχήματα στους δρόμους του. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει υποσχεθεί πως αυτή η κατάσταση θα αλλάξει, όμως η άποψή του μοιάζει υπεραισιόδοξη, τη στιγμή μάλιστα που αναφέρει πως θα προκηρυχθεί άμεσα ο διεθνής διαγωνισμός για τη σύναψη σύμβασης για τη «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά-Άγιος Νικόλαος», με προϋπολογισμό ύψους 1,5 δις ευρώ. Σύμφωνα με όσα έχουν συζητηθεί έως τώρα, δεν θα υπάρχουν διόδια, αφού το δημόσιο θα αναλάβει να πληρώνει μιας μορφής «ενοίκιο» στον κατασκευαστή και διαχειριστή του μελλούμενου οδικού άξονα, με βάση αυστηρούς όρους για το επίπεδο ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Ο Αυτοκινητόδρομος Α90 (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα Εθνική Οδό 90. Τα προηγούμενα χρόνια, από τα 310 χιλιόμετρα που αποτελούν στο σύνολό του τον άξονα έχουν αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) μόνο 41 χλμ. (9,5 χλμ. περιμετρικά των Χανίων, 6,5 χλμ. περιμετρικά του Ρεθύμνου και 25 χλμ. στον νομό Ηρακλείου).

Με την προετοιμασία του διεθνούς διαγωνισμού να βρίσκεται έστω και με καθυστερήσεις σε εξέλιξη, η χάραξη του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης πρέπει να αρχίσει από μηδενική βάση, αποφεύγοντας τα μεγάλα ξενοδοχεία και τα κτίρια που κτίστηκαν επί της διαδρομής που παλαιότερα υπήρχαν σκέψεις να υιοθετηθεί. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκφράζει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης «για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση με σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Άγιος Νικόλαος, ως σύγχρονη οδική αρτηρία ενταγμένη στο ευρωπαϊκό δίκτυο με σκοπό τη βελτιστοποίηση της λύσης των αναγκών του νησιού, σε συνδυασμό με τις νέες συγκοινωνιακές και λοιπές υλοποιούμενες και σχεδιαζόμενες υποδομές». Οι προθέσεις του Υπουργείου είναι αναμφίβολα καλές, όμως η αργοπορία του έργου βρίσκεται ήδη προ των πυλών και δύσκολα θα έχει φτάσει στη δημοπράτηση ως τον Ιούνιο του 2018.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!