X
Επικαιρότητα

Volvo: 10 χρόνια crash-test

Η Volvo Cars γιορτάζει τα δέκα χρόνια λειτουργίας των εγκαταστάσεων crash-test της εταιρείας, στην Torslanda της Σουηδίας.

Όταν ο βασιλιάς της Σουηδίας Κάρολος Γουσταύος ο XVI εγκαινίασε το κέντρο ασφαλείας το 2000, ήταν ένα από τα πλέον προηγμένα στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ όλα αυτά τα χρόνια ανανεώνεται συνεχώς με σύγχρονο εξοπλισμό και την εφαρμογή νέων μεθόδων δοκιμών. Η τελευταία τεχνολογική προσθήκη είναι μια σειρά από ψηφιακές κάμερες υψηλής ταχύτητας που μπορούν να τραβήξουν 200.000 καρέ το δευτερόλεπτο και υπάρχουν διαθέσιμες 50. Σε αυτά τα πρώτα 10 χρόνια λειτουργίας έχουν εκτελεστεί περίπου 3.000 crash-test.

Οι εγκαταστάσεις crash-test διαθέτουν μία σταθερή και μία μεταβλητή πίστα δοκιμών. Στη σταθερή πίστα δοκιμών, η μέγιστη ταχύτητα για ένα επιβατικό αυτοκίνητο είναι 120 χλμ/ώρα, ενώ στη μεταβλητή 80 χλμ/ώρα. Η θέση της μεταβλητής πίστας μπορεί να ρυθμιστεί από 0 έως 90 μοίρες ως προς τη σταθερή. Αυτό επιτρέπει τη διενέργεια δοκιμών για πολλά διαφορετικά σενάρια περιστατικών και ατυχημάτων, από μετωπικές συγκρούσεις μέχρι πλευρικές συγκρούσεις, ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα τα οποία συγκρούονται με διαφορετικές ταχύτητες και σε διαφορετικές γωνίες. Επιπλέον, μπορεί να ελεγχθεί η δυνατότητα αποφυγής και αποτροπής μιας σύγκρουσης. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τη διενέργεια 400 και πλέον crash-test πλήρους κλίμακας ετησίως.

Οι δύο πίστες συναντώνται πάνω από μία τάφρο βάθους έξι μέτρων, καλυμμένη με plexiglas, η οποία χρησιμοποιείται για να κινηματογραφούνται οι δοκιμαστικές συγκρούσεις από την κάτω πλευρά. Όλα αυτά τα χρόνια, η συγκεκριμένη κατασκευή έχει καταγράψει πολλά αξιοσημείωτα crash-test. Για παράδειγμα, το 2003 η Volvo έκανε μια επίδειξη του συστήματος προστασίας από πλευρική σύγκρουση του Volvo S40 σε προσκεκλημένους εκπροσώπους του τύπου, κατά την οποία αυτό το μοντέλο μεσαίου σεντάν χτυπήθηκε από ένα κατά πολύ μεγαλύτερο XC90 το οποίο κινείτο με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα. «Ο βαθμός της ακρίβειας σε μια δοκιμή κατά την οποία δύο κινούμενα αυτοκίνητα συγκρούονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα είναι 2,5 εκατοστά. Αυτό αντιστοιχεί σε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τη σύγκριση, ένας άνθρωπος ανοιγοκλείνει τα μάτια του σε 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι κάτι που λέει πολλά για την ακρίβεια των εγκαταστάσεων» εξηγεί ο Thomas Broberg. Συνολικά, υπάρχουν διαθέσιμες περίπου 50 κάμερες υψηλής ταχύτητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι crash-test και στις δύο πίστες μπορούν να γίνουν και στην αντίθετη κατεύθυνση. Στο τέλος της σταθερής πίστας είναι τοποθετημένη μια πλάκα από σκυρόδεμα (μπλοκ πρόσκρουσης), η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες δοκιμές, όπως δοκιμές ανατροπής και αποφυγής ή αποτροπής σύγκρουσης. Στο τέλος της μεταβλητής πίστας, ο περιβάλλων χώρος λειτουργεί ως αναπόσπαστο μέρος των εγκαταστάσεων. Εδώ εκτελούνται crash-test πάνω σε διάφορα αντικείμενα που μπορούν να βρεθούν στο περιβάλλον ενός κινούμενου αυτοκινήτου. Το μπλοκ πρόσκρουσης των εγκαταστάσεων ζυγίζει 850 τόνους. Μετακινείται με τη βοήθεια αεροστρωμάτων. Επιπλέον, υπάρχουν περίπου άλλα 20 σταθερά και κινητά εμπόδια, τα οποία εκτός από τις θεσμοθετημένες απαιτήσεις διαφόρων επίσημων ελεγκτικών οργανισμών καλύπτουν και τις προδιαγραφές ελέγχων της ίδιας της Volvo.

«Η Volvo έχει θέσει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε καινούριο αυτοκίνητο Volvo μέχρι το 2020 και αυτές οι εγκαταστάσεις είναι το σημαντικότερο εργαλείο που έχουμε ώστε να τον επιτύχουμε», λέει ο Thomas Broberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Volvo σε θέματα ασφάλειας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!