Έντονες δείχνουν να είναι οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις στα ανώτατα διοικητικά κλιμάκια του Ομίλου Volkswagen, καθώς o Herbert Diess φέρεται να είναι απογοητευμένος από τις έντονες αντιδράσεις απέναντι στα σχέδιά του για περαιτέρω περικοπές.
Σύμφωνα με χθεσινά αλλά και σημερινά δημοσιεύματα του Reuters, το Volkswagen Group συγκαλεί εκτάκτως σήμερα την Εκτελεστική Επιτροπή του ομίλου προκειμένου να συζητηθεί το αίτημα του Herbert Diess για την πρόωρη επέκταση-ανανεώση του συμβολαίου του, το οποίο λήγει το 2023.
Ο αυστριακής καταγωγής μάνατζερ, ο οποίος «εγκατέλειψε» την BMW το 2015 αναλαμβάνοντας τα ηνία της Volkswagen μετά το διαβόητο dieselgate, φέρεται να είναι απογοητευμένος με τους ηγέτες των εργατικών συνδικάτων του ομίλου, οι οποίοι, σύμφωνα με τον ίδιο τον Herbert Diess, εμποδίζουν τις προσπάθειές του για περαιτέρω μείωση του κόστους.
Στην Εκτελεστική Επιτροπή του εποπτικού συμβουλίου, η οποία έχει ως επικεφαλής τον Πρόεδρο της Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, μετέχουν επίσης οι Wolfgang Porsche και Hans Michel Piech, καθώς και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της εταιρείας, Bernd Osterloh
Ως γνωστόν, οι εκπρόσωποι της εργαζομένων ελέγχουν τις μισές έδρες στο Διοικητικό της Συμβούλιο, με τους τοπικούς ηγέτες να κατέχουν την ίδια στιγμή το 1/5 των ψήφων.
Σε σχετική του άρθρο στην γερμανική Handelsblatt, ο Herbert Diess ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής:
«Όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου στο Wolfsburg, είχα αποφασίσει να αλλάξω το σύστημα VW. Αυτό σήμαινε τη διάλυση παλαιών δομών και την δημιουργία μιας πιο ευέλικτης και μοντέρνας εταιρείας.
«Μαζί με πολλούς ακόμα που διέθεταν τα ίδια κίνητρα, κατάφερα να το κάνω σε πολλούς τομείς, αλλά όχι σε κάποιους άλλους. Ειδικά στα κεντρικά μας γραφεία στο Wolfsburg.»
Αυτή τη στιγμή η χρηματιστηριακή αξία του γερμανικού ομίλου ανέρχεται στα 77,2 δισεκατομμύρια ευρώ, πολύ πιο κάτω από την αντίπαλη Toyota, η οποία αποτιμάται στα 155,7 δισεκατομμύρια δολάρια, και την Tesla, η οποία ξεπέρασε τα 555 δισεκατομμύρια δολάρια. Και αυτό παρά το γεγονός ότι το Volkswagen Group πούλησε 10,96 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, η Toyota 10,74 εκατομμύρια αυτοκίνητα και η Tesla μόλις 367.500 αυτοκίνητα την ίδια περίοδο.
Στο Volkswagen Group απασχολούνται σήμερα 671.205 εργαζόμενοι, στην Toyota όχι περισσότεροι από 360.000, ενώ στην Tesla μόλις 48.016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2019.