top icon
Επικαιρότητα

Tραμ: οι πρώτες εντυπώσεις

Ξανά στους δρόμους της Αθήνας βρέθηκε το τραμ, ύστερα από 44 χρόνια απουσίας από την καθημερινή μας ζωή. Τα δρομολόγια άρχισαν στις 19 Ιουλίου και στις δύο πρώτες ημέρες της λειτουργίας –γνωριμίας του με το επιβατικό κοινό, τα απρόοπτα δεν έλειψαν. Η προσέλευση του κόσμου που ήθελε να κινηθεί με το νέο μέσο ήταν μεγαλύτερη από όσο αναμενόταν, τα «έξυπνα» φανάρια που δίνουν προτεραιότητα στο τραμ δεν λειτούργησαν, στους συρμούς δεν υπήρχε αναγγελία στάσεων κι απουσίαζαν οι χάρτες με τις διαδρομές του, ένα από τα τραμ ακινητοποιήθηκε για μία ώρα λόγω υπερθέρμανσης της μηχανής του στο δρομολόγιο Σύνταγμα –Γλυφάδα. Κι αν οι δυσλειτουργίες αυτές είχαν περισσότερο να κάνουν με την εξοικείωση οδηγών και πεζών με το νέο μέσο, το οποίο κινήθηκε με μικρές σχετικά ταχύτητες ακριβώς γι αυτούς τους λόγους, σοβαρότερα ήταν τα προβλήματα που εντοπίστηκαν σε τέσσερις διασταυρώσεις: Αχιλλέως & Ποσειδώνος, Καλλιρόης & Βουλιαγμένης, Ελ. Βενιζέλου & Αγ. Φωτεινής, Ποσειδώνος & Α. Μεταξά. Στα κομβικά αυτά σημεία επικράτησε ένα μικρό «χάος», που προς το παρόν μειώνει ως ένα βαθμό την αισιοδοξία για την εύρυθμη λειτουργία του τραμ. Πιστεύεται πάντως ότι τις επόμενες ημέρες η κατάσταση θα βελτιωθεί, αφού ακόμη βρισκόμαστε σε περίοδο προσαρμογής κι εντοπισμού τυχόν αδυναμιών στον προγραμματισμό του. Η λειτουργία του τραμ θα είναι σε 24ωρη βάση κι υπολογίζεται πως οι 35 συνολικά συρμοί του θα εξυπηρετούν 80.000 ανθρώπους καθημερινά, μέσω 47 σημείων επιβίβασης και αποβίβασης. Το κόστος του εισιτηρίου είναι 0.60 ευρώ, ενώ για τους νέους ως 18 ετών καθορίστηκε στα 0.30 ευρώ. Το αντίτιμο για όσους μετεπιβιβάζονται από άλλο μέσο και για όσους χρησιμοποιήσουν το τραμ για μια διαδρομή ως πέντε στάσεις, θα είναι 0.40 ευρώ. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες δεν θα πληρώνουν εισιτήριο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ