Συνάντηση μέσω τηλεδιάσκεψης είχαν εκπρόσωποι oμοσπονδιών και ενώσεων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων με τον Yφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα κ. Νικόλαο Σταθόπουλο.
Στο πλαίσιο της συζήτησης τέθηκαν διαχρονικά ζητήματα που απασχολούν τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων στη χώρα μας και προβλήματα που έχουν προκύψει ή επιδεινωθεί εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 και της κρίσης που έχει επιφέρει. Τέθηκε το θέμα της ανάγκης πλήρους διαχωρισμού, με τρόπο που να μην επιδέχεται αμφισβήτηση, του έργου των τουριστικών λεωφορείων και των ΚΤΕΛ, έτσι ώστε να πάψουν οι κάθε είδους υποκλοπές έργου, οι παραβιάσεις της νομοθεσίας και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, που δυσχεραίνουν την ύπαρξη των τουριστικών λεωφορείων. Συζητήθηκε το θέμα του ηλικιακού κριτηρίου για την απόσυρση από την κυκλοφορία των τουριστικών λεωφορείων, το οποίο δεν υπάρχει σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα και θα πρέπει να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από την ικανότητα του λεωφορείου να περνά τους θεσμοθετημένους ελέγχους (ΚΤΕΟ).
Δεδομένου του γεγονότος ότι, λόγω της πανδημίας, τα τουριστικά λεωφορεία στη συντριπτική πλειοψηφία τους παραμένουν ακίνητα ολόκληρη τη χρονιά, είναι αναγκαία η προσωρινή επίλυση του προβλήματος με μία εύλογη τριετή παράταση (και όχι με εξαμηνιαίες παρατάσεις, που δεν επιτρέπουν κανένα προγραμματισμό), ώστε στο ενδιάμεσο διάστημα να αντιμετωπιστεί το θέμα οριστικά στο σύνολό του. Επισημάνθηκε το γεγονός ότι η έκτακτη επιδότηση που δόθηκε για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο θα έπρεπε να έχει διαφορετική βάση για τα τουριστικά λεωφορεία (τα οποία μισθώνονται συνολικά και στο διάστημα της πανδημίας του Covid-19 παρέμειναν και παραμένουν ακίνητα, οπότε δεν είχαν και δεν έχουν έργο ούτε κατά 65%, όπως άλλες κατηγορίες οδικών μεταφορέων). Τέθηκε δε το γεγονός ότι η ερμηνευτική εγκύκλιος του Υπουργείου Τουρισμού για το θέμα δημιουργεί άδικη μεταχείριση, καθόσον αποκλείει από την έκτακτη επιδότηση τα τουριστικά λεωφορεία των οποίων οι πινακίδες έχουν κατατεθεί στη ΔΟΥ, μετά από σχετικό δικαίωμα που τους χορηγήθηκε από την Πολιτεία, αν και γι αυτά έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και δεν έχουν απαλλαγή ούτε για εκείνα της επόμενης χρονιάς.
Ένα άλλο θέμα για τα τουριστικά γραφεία, που τέθηκε στη συζήτηση, είναι το ομόφωνο αίτημά τους να αφαιρεθούν τα τουριστικά γραφεία από την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012, που τους δίνει τη δυνατότητα να εκμισθώνουν ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό. Η εκμίσθωση οχημάτων δεν υπάγεται στο έργο των τουριστικών γραφείων και, από την πρώτη στιγμή της ύπαρξης της διάταξης αυτής, μόνο προβλήματα έχει φέρει στον κλάδο και διαρκείς αντιπαραθέσεις με την αστυνομία και με άλλους επαγγελματίες οδικών μεταφορών. Το μόνο έργο για το οποίο πρέπει τα τουριστικά γραφεία να διαθέτουν και να λειτουργούν ΕΙΧ αυτοκίνητα είναι οι μεταφορές με voucher των πελατών των οργανωμένων ταξιδιών τους. Αυτό έχει προβλεφθεί και έχει οριοθετηθεί στη σχετική νομοθεσία (περίπτωση 5Α της υποπαραγράφου Η.2. του Ν. 4093/2012). Επισημαίνεται δε ότι τα συγκεκριμένα ΕΙΧ οχήματα των τουριστικών γραφείων θα πρέπει να λειτουργούν με την ίδια λογική και με τις ίδιες προδιαγραφές που ισχύουν και για εκείνα των καταλυμάτων (περίπτωση 5 της ως άνω διάταξης), καθόσον το έργο τους προσιδιάζει. Ο,τιδήποτε άλλο είναι εσφαλμένο και μόνο πηγή προβλημάτων και επιβολής παράλογων προστίμων. Η επαφή και η συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών θα συνεχιστεί, με στόχο την οριστική επίλυση όλων των εκκρεμών θεμάτων. Δελτίο Τύπου Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων