Η Toyota ανακοίνωσε ότι έχει εξελίξει ένα υβριδικό όχημα με δυνατότητα σύνδεσης στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού (plug-in hybrid) και έχει γίνει η πρώτη κατασκευάστρια με τέτοιο όχημα πιστοποιημένο για χρήση στους δημόσιους δρόμους της Ιαπωνίας.
Το Toyota Plug-in HV -που πιστοποιήθηκε για χρήση σε δημόσιους δρόμους από το Ιαπωνικό Υπουργείο Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών- χρησιμοποιεί όπως και τα προηγούμενα υβριδικά οχήματα της Τοyota, έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, μπαταρίες αυξημένης χωρητικότητας του προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ μία συσκευή φόρτισης επιτρέπει στους χρήστες να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες χρησιμοποιώντας το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο. Με τη δυνατότητα αυτή, το όχημα μπορεί να λειτουργεί πιο συχνά με το πρόγραμμα του ηλεκτροκινητήρα χωρίς καύση βενζίνης, όπως σε μικρές διαδρομές στην πόλη. Οι συνακόλουθες βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου σημαίνουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 και λιγότερη κατανάλωση ορυκτού καυσίμου και, σαν αποτέλεσμα, λιγότερη μόλυνση. Επίσης, η φόρτιση της μπαταρίας με το φθηνότερο, νυχτερινό ρεύμα μειώνει το συνολικό λειτουργικό κόστος, προσφέροντας ένα οικονομικό πλεονέκτημα στους ιδιοκτήτες.
Η Toyota σχεδιάζει να διεξάγει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους στην Ιαπωνία με οκτώ οχήματα Plug-in HV για επαλήθευση της αυτονομίας αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση και βέλτιστη χωρητικότητα μπαταρίας. Παράλληλα, σχεδιάζει να δώσει στην κυβέρνηση δεδομένα για τη διαμόρφωση μεθόδων δοκιμών για εκπομπές ρύπων και οικονομίας καυσίμου και να εξετάσει τα μέτρα της TMC για προώθηση των plug-in υβριδικών οχημάτων και της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για την διεξαγωγή δοκιμών του Toyota Plug-in HV σε δημόσιους δρόμους σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Προδιαγραφές
Όχημα | Όνομα | TOYOTA Plug-in HV |
Μήκος/Πλάτος/Ύψος | 4,445/1,725/1,490mm | |
Βάρος | 1,360kg | |
Ικανότητα Μεταφοράς Επιβατών | 5 άτομα | |
Επιδόσεις στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης | Αυτονομία | 13km στον Ιαπωνικό κύκλο δοκιμών 10-15 |
Μέγιστη ταχύτητα οχήματος | 100km/h | |
Κινητήρας | Κυβισμός | 1,496cc |
Μέγιστη ισχύς | 56kW(76PS)/5,000rpm | |
Μέγιστη ροπή | 110N-m (11.2kg-m)/4,000rpm | |
Ηλεκτροκινητήρας | Τύπος | AC σύγχρονος κινητήρας |
Μέγιστη ισχύς | 50kW(68PS)/1,200 ~ 1,540rpm | |
Μέγιστη ροπή | 400N-m(40.8kg-m)/0 ~ 1,200rpm | |
Δευτερεύουσα μπαταρία | Τύπος | Υδριδίου Νικελίου του μετάλλου |
Χωρητικότητα | 13Ah (6.5Ah x 2) | |
Ονομαστική τάση | 202V | |
Συνολικό σύστημα | Μέγιστη ισχύς* | 100kW (136PS) |
Τάση | 202 ~ 500V | |
Φόρτιση μπαταρίας | Πηγή ισχύος | Δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού |
Χρόνος φόρτισης | 1 ~ 1.5hrs (200V), 3 ~ 4hrs (100V) |
*Με βάση τους υπολογισμούς της TMC: η απόδοση που μπορεί να επιτύχει το σύστημα χρησιμοποιώντας την ισχύ του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα (η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα εξαρτάται από την ισχύ της μπαταρίας)