O ιαπωνικός όμιλος ανακοίνωσε τα βασικά οικονομικά μεγέθη που αφορούν στο πρώτο τρίμηνο του 2018, που συγχρόνως είναι και το τελευταίο του οικονομικού έτους 2017.
Τα μικτά κέρδη της Toyota Motor αυξήθηκαν κατά 43% το τελευταίο τρίμηνο αγγίζοντας τα 5,93 δις $, καθώς η μείωση του κόστους παραγωγής και τα μειωμένα έξοδα που αφορούν στις εγγυήσεις αντιστάθμισαν μεταξύ άλλων τις δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες βοηθώντας σημαντικά τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας στην αύξηση της κερδοφορίας της. Η αύξηση στα καθαρά κέρδη περιορίστηκε στο 21%, με το ποσό που… περίσσεψε μετά την επιβολή των σχετικών φόρων να ανέρχεται στα 4,53 δις $. Και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι στη Β. Αμερική ο όμιλος κατέγραψε ζημιές ύψους 365,3 εκ. $.
Την ίδια στιγμή, τα έσοδα του ιαπωνικού γίγαντα ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο του 2018 στα 71,36 δις $, ποσό αυξημένο κατά 1,9 % σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017. Οι συνδυαστικές δε πωλήσεις της Toyota Motor, στις οποίες περιλαμβάνονται και εκείνες της Daihatsu, ανήλθαν στην ίδια περίοδο στις 2,6 εκ. μονάδες (+2,2%). Εντούτοις, εκείνες της Toyota (2,3 εκ. μονάδες) κατέγραψαν μικρή κάμψη σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους της τάξη του 1,8%.
Ανακοινώνοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το Q1, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, Koji Kobayashi, αναγνώρισε ότι η αύξηση των κερδών αποδίδεται στον καλύτερο έλεγχο του κόστους των επιχειρήσεων, καθώς και στον περιορισμό των δαπανών στους τομείς του μάρκετινγκ και των εγγυήσεων ποιότητας, όπως αυτές, για παράδειγμα, που αφορούν στην ανάκληση των ελαττωματικών αερόσακων Takata._Χ.Α.