Μηχανικοί και από τις τρεις εταιρείες θα επανδρώσουν μια νεοσύστατη εταιρεία που θα εστιάσει την προσοχή της αποκλειστικά στην εξέλιξη τεχνολογιών που άπτονται της ηλεκτροκίνησης.
Σε πρώτη φάση, η εταιρεία με την επωνυμία «EV C.A. Spirit Co Ltd» θα στελεχωθεί από 40 εργαζομένους των Toyota, Mazda και Denso, με την πρώτη να προσφέρει στην εν λόγω σύμπραξη τη γνωστή και μη εξαιρετέα πλέον πλατφόρμα της TNGA, τη δεύτερη την τεχνογνωσία της στον τομέα της ανάπτυξης προϊόντων με τη χρήση υπολογιστών και την τρίτη ο,τιδήποτε αφορά στα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα.
Οι τρεις εταιρείες έχουν ήδη δεσμευθεί να επενδύσουν ίσο ποσό πόρων στο όλο εγχείρημα και, όπως επισήμως ανακοινώθηκε, προσκαλούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές να συμμετάσχουν στην κοινή αυτή προσπάθεια ούτως ώστε να επιταχυνθεί η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με πρωταρχικό γνώμονα, ασφαλώς, τη μείωση του κόστους. Στο απώτερο μέλλον, Toyota, Mazda και Densο αποσκοπούν στην εξέλιξη μιας πλατφόρμας που να ταιριάζει σε πολλαπλούς τύπους ηλεκτρικών οχημάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν απ’ όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα εμπλέκονται στην εν λόγω συμμαχία.
Θυμίζουμε πως Toyota και Mazda έχουν από τις αρχές του καλοκαιριού έχουν υπογράψει ένα εκτεταμένης τεχνολογικής εμβέλειας σύμφωνο συνεργασίας, το οποίο «πατά» πάνω σε πέντε βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος αφορά στην κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής οχημάτων που θα κοστίσει στις δύο εταιρείες περί τα 1,6 δις δολάρια. Σε αυτή, η Mazda θα κατασκευάζει μοντέλα της κατηγορίας SUV και η Toyota πιο «χαμηλά» αυτοκίνητα –ανάμεσα σε αυτά θα είναι και η νέα Corolla- που προορίζονται για τις αγορές της Β. Αμερικής. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των δύο εταιρειών, στο εν λόγω εργοστάσιο, το οποίο θα είναι… ετοιμοπόλεμο το 2021, θα απασχολούνται περί τους 4.000 εργαζομένους, με την ετήσια παραγωγή να υπολογίζεται στις 300.000 μονάδες.
Ο δεύτερος πυλώνας αφορά στην από κοινού εξέλιξη τεχνολογιών που συνδέονται άμεσα με την ηλεκτροκίνηση (βλ. μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες), ενώ κοινές συνέργειες αναμένονται και στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων. Επίσης, Toyota και Mazda θα διευρύνουν τη συνεργασία του στον τομέα της ασφάλειας αλλά και της ηλεκτρονικής διασύνδεσης και των οχημάτων. Επίσης, οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να «δανείσουν» η μια στην άλλη επιπλέον πλατφόρμες σε σχέση με τις υπάρχουσες, πάνω στις οποίες θα «χτιστούν» μοντέλα με αυτόνομη εμπορική υπόσταση στις κατά τόπους αγορές. Αυτή τη στιγμή, πάντως, η Mazda παρέχει στην Toyota για τις αγορές της Β. Αμερικής μια 4θυρη πλατφόρμα και η δεύτερη ένα δάπεδο πάνω στο οποίο η εταιρεία από τη Χιροσίμα προσφέρει στις ΗΠΑ με τα σήματά της ένα μικρό βαν._Χ.Α.