Η VW Group εκτιμά ότι η συνεισφορά του συγκεκριμένου καυσίμου στη μείωση των μέσων εκπομπών ρύπων είναι πολύ μικρή και ως εκ τούτου τα υφιστάμενα μοντέλα των εταιρειών του γερμανικού ομίλου που καταναλώνουν φυσικό αέριο δεν θα έχουν αντικαταστάτες μέσα στα προσεχή χρόνια.
Με πρόσφατες δηλώσεις του στη γερμανική Handelsblatt, ο ισχυρός άνδρας της VW, Herbert Diess, αποκάλυψε ότι ο όμιλος δεν θα εξελίξει την επόμενη γενιά κινητήρων που θα καταναλώνουν CNG αφήνοντας έτσι όλες τις ελπίδες για μείωση των μέσων εκπομπών στην αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Θυμίζουμε πως μοντέλα που καταναλώνουν φυσικό αέριο δεν διαθέτει στην παλέτα της μόνο η VW, αλλά και οι ομόσταβλες Seat και Skoda.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του CEO της VW, ο λόγος που ωθεί τον γερμανικό όμιλο να γυρίσει την πλάτη του στο συγκεκριμένο καύσιμο σε ορίζοντα 5ετίας ή το πολύ 7ετίας είναι η «ανισορροπία» που παρατηρείται ανάμεσα στο κόστος εξέλιξης και του όγκου πωλήσεων των συγκεκριμένων οχημάτων – και κατ΄επέκταση στη συνεισφορά τους στη μείωση των μέσων εκπομπών.
Επ’ αυτού, ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο VW Group, τα οποία καταναλώνουν CNG, ανήλθαν στις μόλις 110.000 μονάδες, με τον όμιλο να διαθέτει στις τάξεις του 19 μοντέλα.
Στη Γερμανία οι πωλήσεις των αυτοκινήτων του είδους ανήλθαν πέρσι στις 7.700 μονάδες σε μια αγορά που άγγιξε τα 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Εξίσου δυσοίωνες όμως είναι οι προοπτικές τόσο για τις κυψέλες υδρογόνου όσο και για τα συνθετικά καύσιμα.
«Συντηρούμε μερικές μικρές ερευνητικές ομάδες και δραστηριότητες στην Audi», φέρεται να δήλωσε στην Handelsblatt ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης της VW, Frank Welsch, προσθέτοντας:
«Εάν λάβουμε σοβαρά υπόψη τις νέες μορφές κινητικότητας και τους περιβαλλοντικούς στόχους, πρέπει να επικεντρωθούμε στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Ο,τιδήποτε άλλο είναι σπατάλη ενέργειας.»