X
Επικαιρότητα

To σκαρίφημα της ευρωπαϊκής αγοράς το πρώτο 6μηνο

Η εμπορική αυτοκινητική σκηνή της γηραιάς ηπείρου δε δείχνει να πτοείται παρά τις προφανείς αντιξοότητες που αντιμετωπίζει εδώ και καιρό.

Με 23 από τις 34 καταγεγραμμένες μάρκες να καταγράφουν άνοδο κατά τη διάρκεια των 6 πρώτων μηνών του έτους, η αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης φαίνεται να περνά μια «δεύτερη νεότητα» μετά το μούδιασμα που παρατηρήθηκε την περασμένη χρονιά. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που παρέχει ο ACEA (European Automobile Manufactures’ Association), σε ποσοστιαία βάση, στη γηραιά ήπειρο πωλήθηκαν 4,6% περισσότερα οχήματα στο πρώτο 6μηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Σε απόλυτα νούμερα, ταξινομήθηκαν ακριβώς 8.461.476 μονάδες, ήτοι 369.249 περισσότερες σε σχέση με το πρώτο μισό της χρονιάς που μας πέρασε.

Από τα μεγάλα γκρουπ κατασκευαστών, αυτό με τον καλύτερο βηματισμό ήταν το Toyota Group, το οποίο είδε τις πωλήσεις του να ανεβαίνουν ποσοστιαία κατά 15%, και συγκεκριμένα από τις 340.803 μονάδες στις 391.763. Πίσω από τους Ιάπωνες βρέθηκε η FCA (+11%), η οποία ξεπέρασε το ψυχολογικό και όχι μόνο φράγμα των 600.000 μονάδων. Κατά 7,3% βελτιώθηκαν οι επιδόσεις της Daimler (518.587 έναντι 483.162), ενώ η άνοδος για τις Kia/Hyundai άγγιξε το 6,4%. (522.393 έναντι 491.143).

Μολαταύτα, σε απόλυτα νούμερα το VW Group παραμένει ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος του παιχνιδιού για το πρώτο 6μηνο της χρονιάς καταγράφοντας σχεδόν 2 εκ. ταξινομήσεις. Και συγκεκριμένα, 1.979.087, επίδοση βελτιωμένη κατά 3% σε σχέση με αυτή της αντίστοιχης περιόδου του 2016. Ανοδικές τάσεις παρατηρούνται τόσο για το γκρουπ PSA, όσο και για το BMW Group, με τις επιδόσεις τους να εμφανίζονται στους σχετικούς πίνακες βελτιωμένες κατά 2,2% και 2% αντίστοιχα. Σε απόλυτα νούμερα, ο δευτεραθλητής του πρώτου 6μήνου είναι οι Renault-Nissan-Mitsubishi, με το γαλλο-ιαπωνικό σχήμα να σημειώνει 1.254.369 μονάδες, επίδοση βελτιωμένη κατά 6% σε σχέση με την περσινή.

Ο μοναδικός όμιλος που είδε την απήχησή του να κάμπτεται στο πρώτο 6μηνο είναι εκείνος της GM, με τις απώλειες να περιορίζονται στο 2,6% και σε απόλυτα νούμερα τις 15.000 περίπου μονάδες.

Σε ότι αφορά στις εταιρείες, το ενδιαφέρον δεν επικεντρώνεται μόνο στους νικητές, αλλά και σε εκείνους που κατάφεραν να βελτιώσουν το βηματισμό τους σε σχέση με την περσινή περίοδο. Με βάση το τελευταίο αυτό κριτήριο, η Alfa Romeo είναι εκείνη που κατακτά το στέμμα, καθώς οι πωλήσεις της –χάρη στη Giulia και δευτερευόντως στην πιο φρέσκια Stelvio- κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 40% (από 33.041 σε 46.150). Υψηλό βηματισμό είχαν επίσης οι Jaguar (+24%), Suzuki (+22%), Seat (+17%), Toyota (+16%), Dacia (+11%), Fiat (+11%), Kia (+9,5%), Mercedes (+9,5%), Volvo (+7,4%), Porsche (+6,7%), Skoda (+5,9%), Nissan (5,7%) και Renault (5,3%). Αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν οι Audi, Jeep, Opel/Vauxhall, Land Rover, Mitsubishi, Mazda, Lancia, Smart, Honda και DS.

Νικητής πάντως της ευρωπαϊκής κούρσας, με κέρδη της τάξης του 0,4% σε σχέση με πέρσι, ήταν για μια ακόμα φορά η VW, η οποία είδε την εμπορική της επιρροή να αγγίζει στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς τις 912.132 μονάδες. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως η Mercedes κατάφερε να πάρει κεφάλι στην κατηγορία των premium κατασκευαστών απέναντι της BMW σημειώνοντας πωλήσεις της τάξης των 466.062 μονάδων έναντι 434.266 των Βαυαρών και 440.788 της Audi, που έχασε στο πρώτο μισό της χρονιάς 0,3%.

Σε ότι αφορά στις χώρες, τη μεγαλύτερη άνοδο ανάμεσα στις μεγάλες αγορές κατέγραψε εκείνη της Ιταλίας (+8,9%) με τις νέες ταξινομήσεις να ανέρχονται στους πρώτους 6 μήνες του έτους στο 1.136.331 μονάδες. Μεγάλη κερδισμένη ήταν μια ακόμα χώρα του Νότου και της… κρίσης. Και συγκεκριμένα η Ισπανία (+7,1%), στην οποία πωλήθηκαν στο πρώτο 6μηνο πάνω από 660.000 αυτοκίνητα. Όπως είναι αναμενόμενο, η αγορά της Γερμανίας (+3,1%) παραμένει η μεγαλύτερη σε όγκο (1.787.026) ακολουθούμενη από εκείνη της Μ. Βρετανίας (1.401.811), της Ιταλίας και φυσικά της Γαλλίας (1.135.267)._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!