Θα διαθέτει μάλιστα μια νέα τεχνολογία μπαταριών με στερεούς ηλεκτρολύτες.
Έχοντας επενδύσει πολλά, σε εικόνα και χρήμα, τόσο στα υβριδικά συστήματα κίνησης, όσο και στις κυψέλες υδρογόνου, ο ιαπωνικός γίγαντας φαίνεται να αναζητεί πλέον το επόμενό του βήμα στην κατηγορία των «καθαρών οχημάτων» βάζοντας ξεκάθαρα πλέον στο κατασκευαστικό του στόχαστρο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μέχρι πριν λίγα μόλις χρόνια, η ιαπωνική εταιρεία δεν θεωρούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ως «επαρκή λύση» για το ευρύ κοινό όσον αφορά στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων υπερθεματίζοντας με κάθε σχεδόν ευκαιρία στα εγγενή, όχι όμως και αξεπέραστα, όπως όλα δείχνουν, μειονεκτήματά των συσσωρευτών ενέργεια. Όπως είναι, για παράδειγμα, ο μεγάλος σχετικά χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση τους, αλλά και το αυξημένο κατασκευαστικό τους κόστος.
Μολαταύτα, με τη μεγαλύτερη από πλευράς όγκου αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη (βλ. Κίνα) να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους μοχλούς πίεσης προκειμένου να επιταχύνει τον «εξηλεκτρισμό» της γκάμας της, η Toyota έχει ήδη συστήσει μια ομάδα επιστημόνων η οποία αυτή τη στιγμή εξελίσσει με πυρετώδεις ρυθμούς μια νέα γενιά συσσωρευτών ενέργειας που θα διαθέτουν στερεούς αντί για ρευστούς ηλεκτρολύτες. Μάλιστα, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα του ιαπωνικού Τύπου, το πρώτο «φουλ» ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που θα ενσωματώνει το συγκεκριμένο τύπο μπαταριών θα είναι έτοιμο προς διάθεση αρχικά στην Ιαπωνία, στην Κίνα και στην πολιτεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, ενώ από το 2022 και εξής και στις υπόλοιπες αγορές της υφηλίου.
Από τη μεριά του, σε σχετική ανακοίνωση που απέστειλε ο Ιάπωνας κατασκευαστής με αφορμή αντίστοιχα δημοσιεύματα πριν λίγους μήνες, δεν επιβεβαιώνει, αλλά ούτε και διαψεύδει τις ως άνω πληροφορίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «η Toyota, συνεχίζοντας την εξέλιξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, δε σχολιάζει θέματα που αφορούν στα μελλοντικά της προϊόντα».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ιαπωνικής εφημερίδας Chunichi Shimbun, ο νέος αυτός τύπος μπαταριών (solid-state) θα εξασφαλίζει όχι μόνο μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά συγχρόνως μικρότερο χρόνο φόρτισης σε σχέση με τα 30 περίπου λεπτά που απαιτούνται σήμερα για το «γέμισμα» με τη χρήση ταχυφορτιστών των συσσωρευτών ενέργειας που υιοθετούν τη λύση των υγρών ηλεκτρολυτών (βλ. ιόντων λιθίου).
Το σίγουρο πάντως είναι πως ο ιαπωνικός κολοσσός, παρά τις τεράστιες επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει τόσο στην κατηγορία των υβριδικών συστημάτων κίνησης όσο προσφάτως και στην υδρογονοκίνηση, δεν μπορεί τελικά να «αποφύγει» την ηλεκτροκίνηση. Πολλώ δε μάλλον, με δεδομένη τη γνωστή του δέσμευση, σύμφωνα με την οποία το 2050 το σύνολο της διαθέσιμης γκάμας του θα είναι απαλλαγμένο πλήρως από τις εκπομπές ρύπων (emission-free range). Και αυτό είναι κάτι που περνά, σχεδόν αναγκαστικά, μέσα και από την ηλεκτροκίνηση.
Θυμίζουμε πως η πιο πρόσφατη χρονικά προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας στον τομέα της κατασκευής «μαζικών» ηλεκτροκίνητων οχημάτων τερματίστηκε το 2015 με την παραγωγή μέσα σε διάστημα τριών ετών, μόλις 2.500 αντιτύπων του RAV4 EV. Ενός αυτοκίνητου που αποτέλεσε τον καρπό της συνεργασίας των Ιαπώνων της Toyota με την αμερικάνικη Tesla._X.A.