X
Επικαιρότητα

To πρόγραμμα αυτοματοποιημένης οδήγησης της Audi

Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα κινούνται από μόνα τους, χωρίς ο οδηγός να παρεμβαίνει στο παραμικρό, φαίνεται να πλησιάζει. Η Audi είναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες στο είδος με σημαντικά ήδη επιτεύγματα στο συγκεκριμένο τεχνολογικό τομέα.

Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα κινούνται από μόνα τους, χωρίς ο οδηγός να παρεμβαίνει στο παραμικρό, φαίνεται να πλησιάζει. Η Audi είναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες στο είδος με σημαντικά ήδη επιτεύγματα στο συγκεκριμένο τεχνολογικό τομέα.

Τα προγράμματα αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τα σύγχρονα αυτοκινητικά δρώμενα, πόσο μάλλον για την πρωτοπόρο γερμανική εταιρεία, η οποία έχει επενδύσει πολλά, σε χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό, πάνω στην εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας ήδη από το 2009. Στόχος δεν είναι ασφαλώς η παντελής αντικατάσταση του οδηγού από μια… συστάδα καμερών, αισθητήρων και πολύπλοκων ηλεκτρονικών συστημάτων (τι νόημα θα είχε άλλωστε ένα αυτοκίνητο που θα κινείται μόνο του…), αλλά η διευκόλυνσή του σε συγκεκριμένες καταστάσεις και συνθήκες οδήγησης, όπως είναι για παράδειγμα το παρκάρισμα και η κίνηση μέσα στην πόλη. Όπως προβλέπουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, τα αυτοκίνητα που θα κινούνται από… μόνα τους μέσα στην πόλη με ταχύτητες κίνησης που δεν θα υπερβαίνουν τα 60 χλμ./ώρα θα είναι έτοιμα προς άμεση διάθεση στο ευρύ κοινό πριν από τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε προσφέροντας απόλυτη αυτονομία κίνησης, αφού τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που θα διαθέτουν θα μπορούν να ελέγχουν σε ποσοστό 100% όχι μόνο την πέδηση και την επιτάχυνση του οχήματος, αλλά και τη δυναμική τους συμπεριφορά σε επίπεδο κατευθυντικότητας.

Οι ιθύνοντες της Audi, σε μια προσπάθεια όχι μόνο να εντυπωσιάσουν κοινό και ανταγωνιστές, αλλά και να αναδείξουν της δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας, προχώρησαν ένα βήμα πιο μπροστά, καθώς σε λίγες ώρες αναμένεται να παρουσιάσουν δια ζώσης, στα πλαίσια του τελευταίου αγώνα του πρωταθλήματος DTM που πραγματοποιείται στη γερμανική πίστα του Χόκενχαϊμ, ένα… διαφορετικό RS7 ή, αν προτιμάτε, ένα πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, σύμφωνα με το οποίο το ειδικά διαμορφωμένο 4θυρο αυτό σπορ κουπέ όχημα θα κινηθεί χωρίς οδηγό στην πίστα και μάλιστα σε αγωνιστικούς, όπως διαβεβαιώνουν οι άνθρωποι της εταιρείας, ρυθμούς! Το ασπρόμαυρο αυτό RS7, το οποίο θα κινηθεί από μόνο του, διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα GPS που εξασφαλίζει ακρίβεια εκατοστού του μέτρου αναφορικά με τη θέση του οχήματος μέσα στην πίστα. Επιπρόσθετα, είναι εφοδιασμένο με μια τρισδιάστατη κάμερα, η οποία στέλνει διαρκώς οπτικό υλικό στην κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος, στην οποία έχουν αποθηκευτεί ένα μεγάλο πλήθος εικόνων της πίστας. Το σύστημα, θέλοντας να προσδιορίσει με μέγιστη ακρίβεια τη θέση του οχήματος, συγκρίνει τις πραγματικές εικόνες που λαμβάνει μέσω της 3D κάμερας με τις αποθηκευμένες, που περιλαμβάνουν όλα τα (γνωστά) μοτίβα του περιβάλλοντος χώρου. Σύμφωνα με την εταιρεία, το συγκεκριμένο RS7 θα κινηθεί με οριακούς ρυθμούς σε μια προσπάθεια να ολοκληρώσει έναν πλήρη γύρο της πίστας σε χρόνο κοντά στα 2 λεπτά και 10 δλ. Αξίζει να σημειώσουμε πως η μέγιστη ταχύτητα που αναμένεται να αναπτύξει σήμερα το «αυτόνομο» Audi RS7 στην πίστα του Χόκενχαϊμ θα ανέλθει στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η πλευρική επιτάχυνση στα 1,1 g.

Προς το παρόν πάντως, εν αναμονή της έγκρισής τους από τις αρμόδιες αρχές, το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Audi, αλλά και τα αντίστοιχα που ήδη εξελίσσουν εταιρείες, όπως η Mercedes και η Tesla, παραμένουν σε πιλοτικό επίπεδο. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!