Στο χορό των μεγάλων crossover οχημάτων μπαίνει και επισήμως Skoda με βλέψεις σε εμπορικό επίπεδο που με άρμα το νέο Kodiaq δεν περιορίζονται στα αυστηρά γεωγραφικά όρια της γηραιάς ηπείρου.
Όπως είναι φυσικό, η διαρκής άνοδος της δημοτικότητας των πάσης λογής SUV και crossover οχημάτων δύσκολα θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη την Skoda, που ήδη διαθέτει στις τάξεις το «μικρό» Yeti, που βασίζεται στην προηγούμενη γενιά του ομόσταυλου Tiguan. Με το νέο Kodiaq, οι Τσέχοι δεν κρύβουν ότι επιθυμούν να «αναπτυχθούν» εμπορικά και σε άλλες αγορές, πέραν της ευρωπαϊκής, με αιχμή του δόρατος την… Κινεζική και, βέβαια, εκείνη των ΗΠΑ.
Σε ότι αφορά στο ίδιο το αυτοκίνητο, αξίζει να επισημάνουμε πως βασίζεται στο ευέλικτο δάπεδο MQB του Ομίλου VW διαθέτοντας σεβαστές διαστάσεις. Ήτοι, μήκος που αγγίζει τα 4,7 μ., πλάτος 1,882 μ. και ύψος σχεδόν 1,7 μ. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ιθύνοντες της εταιρείας, χάρη και στο μεταξόνιο των 2,791 μ., ένα από τα σημαντικότερα ατού στη φαρέτρα του νέου Kodiaq είναι η επάρκεια χώρων στο εσωτερικό, καθώς ο χώρος φόρτωσης –ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του, σύμφωνα με τη Skoda- κυμαίνεται από 720 έως και 2.065 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων.
Σε ότι αφορά στα τελευταία, το τσέχικο SUV είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda το οποίο θα διατίθεται, έστω και προαιρετικά, με τρεις σειρές καθισμάτων φιλοξενώντας, με όποιους συμβιβασμούς, έως και 7 επιβάτες.
Μάλιστα, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί κατά το διαμήκη άξονα του οχήματος σε μια διαδρομή μήκους 18 εκ.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου αρχικά θα φιλοξενούνται δύο 2λιτροι κινητήρες ντίζελ και τρεις βενζινοκινητήρες, δύο στα 1,4 λίτρα και ένας στα 2,0 λίτρα. Οι ντίζελ θα αποδίδουν στις δύο διαθέσιμες εκδοχές τους 150 και 190 ίππους με ροπή 340 και 400 Nm αντίστοιχα, οι δύο 1.400αρηδες, TSI φυσικά, 125 και 150 ίππους και 2λιτρος, επίσης TSI, 180 ίππους, σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις των Τσέχων.
Σε ότι αφορά στη μετάδοση, ανάλογα με τον επιλεχθέντα κινητήρα και την παρουσία ή όχι τετρακίνησης, οι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σ’ ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και το γνωστό «διπλόδισκο» DSG, με 6 ή 7 σχέσεις μετάδοσης. Το τελευταίο κάνει για πρώτη φορά το ντεμπούτο του σε μοντέλο της Skoda «αντέχοντας» ποσά ροπής που φτάνουν έως και τα 600 Nm.
Πιο συγκριμένα: Με το 7αρι DSG κιβώτιο εξοπλίζονται οι τετρακίνητες εκδόσεις που κινούνται από τους κορυφαίους 2λιτρους κινητήρες TDI και TSI. Ο 1.4 TSI 150 PS μπορεί να συνδυαστεί στα τετρακίνητα Kodiaq είτε με το χειροκίνητο 6αρι, είτε με το 6τάχυτο DSG, ενώ τα προσθιοκίνητα μόνο με το τελευταίο. Το βασικό πετρελαιοκίνητο Kodiaq με κίνηση σε όλους τους τροχούς συνδυάζεται είτε με το 7άρι DSG, είτε με το χειροκίνητο 6άρι, ενώ το αντίστοιχο προσθιοκίνητο μόνο με το 7αρι DSG. Τέλος, ο μικρός 1.4 TSI διατίθεται σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς μόνο με το χειροκίνητο 6άρι. Μπερδευτήκατε, μήπως;
Σχεδιαστικά, το Kodiaq έχει δεχθεί σαφείς επιρροές από το πρωτότυπο VisionS της Skoda, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο αεροδυναμικής (σ.σ.: ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,33). Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει η οθόνη αφής διαμέτρου 6,5 ιντσών, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Προαιρετικά, πάντως, μπορεί να επιλέξει κανείς εκείνη των 8 ιντσών.
Φυσικά, το νέο Skoda Kodiaq εφοδιάζεται με μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων που αυξάνουν το δείκτη άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας, όπως τα Area View, Manoeuvre Assist, Tow Assist, Εmergency Assist, Crew Protect Assist, Multi-Collison Brake, City Emergency Brake, Predictive Pedestrian Protection, Adaptive Cruise Control, Lane Assist, Blind Spot Detect και Rear Traffic Alert._X.A.