Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει το νέο Tiguan στη Φρανκφούρτη και δίνει αναλυτικά στη δημοσιότητα το πλήρες προφίλ του νέου της SUV.
Αποκαλυπτήρια για το δεύτερης γενιάς Tiguan στην 66η διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, που πατά στη νέα «ευέλικτη» πλατφόρμα MQB της γερμανικής φίρμας. Με σαφείς σχεδιαστικές επιρροές από το πρωτότυπο Cross Coupe GTE, διαθέτει πιο πληθωρικό παρουσιαστικό (και αν μη τι άλλο, πιο premium σε σχέση με το παρελθόν) που συνάδει με τη σύγχρονο αισθητικό DNA της μάρκας. Με μειωμένο βάρος κατά 50 κιλά, προσφέρει πλέον μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές ξεχωρίζοντας σε σχέση με τον προκάτοχό του για το μεγαλύτερο κατά 60 χλστ. μήκος, το αυξημένο πλάτος (+30 χλστ.) αλλά και για το χαμηλότερο ύψος του (-33 χλστ.). Σε αντιδιαστολή με το τελευταίο, το μεταξόνιο είναι διευρυμένο κατά 77 ολόκληρα χλστ. αγγίζοντας πλέον τα 2.681. Ως αποτέλεσμα της αυξητικής αυτής… τάσης, το νέο Tiguan είναι σε θέση να προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών του (+29 χλστ.), ενώ ρυθμιζόμενο κατά το διαμήκη άξονα είναι και το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα σε μια διαδρομή μήκους 180 χλστ. Συν τοις άλλοις, ο χώρος φόρτωσης παρουσιάζεται και αυτός αρκούντως… ενισχυμένος (+145 λίτρα) φτάνοντας με το πίσω κάθισμα στην κανονική του θέση στα 615 λίτρα και με την πλήρη αναδίπλωσή του, στα 1.665 λίτρα.
Ασφαλώς, πλήρως ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό, που φυσικά δεν καινοτομεί σχεδιαστικά ακολουθώντας γνώριμα αισθητικά μοτίβα. Σημείο αναφοράς εδώ, ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, που ποικίλει ανάλογα με το επιλεχθέν επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων μια οθόνη διαμέτρου 12,3 ιντσών (Active Info Display), καθώς και τα συστήματα Front Assist, City Emergency Brake, Pedestrian Monitoring, Lane Assist, Automatic Post Collision Braking System, Driver Alert System, Adaptive Cruise Control, Side Assist, Emergency Assist κ.α. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου συναντάμε οκτώ στο σύνολο μηχανικά σύνολα, όλα με τούρμπο, που πληρούν πλέον τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Οι μισοί εξ αυτών είναι βενζινοκινητήρες (TSI), με σύστημα άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητα από 1,4 έως και 2,0 λίτρα και μέγιστη ισχύ 125, 150, 180 και 220 ίππους. Σε ότι αφορά τους ντίζελ, αιχμή του δόρατος είναι οι νέοι TDI των 1,6 και 2,0 λίτρων, που αποδίδουν από 115, 150, 190 και 240 ίππους. Η γερμανική εταιρεία προσφέρει τις χαμηλότερες σε ισχύ εκδοχές του νέου Tiguan σε προσθιοκίνητες εκδόσεις και τις μεγαλύτερες με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Οι τελευταίες διακρίνονται για την αυξημένη στα 200 χλστ. απόστασή του από το έδαφος (ground clearance), ενώ προαιρετικά διατίθεται και το «πακέτο» Off Road, το οποίο, μεταξύ άλλων, εξασφαλίζει γωνία προσέγγισης αυξημένη στις 25,6 μοίρες έναντι 18,3 των «απλών» εκδόσεων του μοντέλου.
Πόλος έλξης αποτελεί επίσης και η Plug-in υβριδική έκδοση του νέου Tiguan, η οποία κινείται από το γνωστό σύστημα κινητήρων μονάδων του Passat GTE. Συνδυαστικά, ο 1.400άρης κινητήρας TSI καθώς και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν 218 ίππους, ενώ αποκλειστικά με τη χρήση του τελευταίου το νέο Tiguan GTE μπορεί να διανύσει μια απόσταση μήκους 50 χλμ. εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Κατά μέσο όρο, πάντως, η κατανάλωση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Γερμανών κυμαίνεται στα μόλις 1,9 λιτ./100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 42 gr για κάθε χλμ. Η αυτονομία κίνησης της εν λόγω έκδοσης, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.000(!) χλμ., ενισχύεται και από την παρουσία ενός ηλιακού συλλέκτη ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στην οροφή του οχήματος. Όπως γίνεται αντιληπτό, η παραπάνω τιμή εξαρτάται άμεσα από την… ηλιοφάνεια κάθε περιοχής, κάτι που αφήνει ανοιχτό το… παράθυρο στον τομέα της αυτονομίας. Χαρακτηριστικά, η VW σημειώνει πως στη Γερμανία η αυτονομία του Tiguan GTE δεν μπορεί να υπερβεί τα 500 χλμ., ενώ στις χώρες της Ν. Ευρώπης, η τιμή αυτή εύκολα υπερβαίνει το άτυπο φράγμα των 800 και πλέον χλμ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το νέο Tiguan GTE, που προς το παρόν παραμένει σε πρωτότυπη μορφή, μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,1 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 200 χλμ./ώρα._Χ.Α.