Ο Luca de Meo εξειδίκευσε το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης του Groupe Renault που δίνει -μεταξύ άλλων- έμφαση στον εξορθολογισμό του κόστους και στην ηλεκτροκίνηση που θα αποτελέσουν το σημείο αναφοράς για τις Renault και Alpine.
Το νέο στρατηγικό πλάνο το οποίο ανακοίνωσε σήμερα ο νέος CEO του Groupe Renault, Luca de Meo, σηματοδοτεί τη στροφή του γαλλικού ομίλου σε ότι αφορά την παραγωγή, τα μοντέλα, αλλά και το προφίλ κάθε μάρκας.
Σύμφωνα με το νέο αφεντικό του Groupe Renault, η συνολική προσπάθεια αναδόμησης του γαλλικού ομίλου θα χωριστεί χρονικά και θεματικά σε τρεις φάσεις. Στην πρώτη φάση, η οποία φέρει την ονομασία “Resurrection” (“Ανάσταση”), ο όμιλος θα εστιάσει με χρονικό ορίζοντα το 2023 στη δημιουργία κέρδους και ρευστότητας. Στη δεύτερη, η οποία θα ξεκινήσει αμέσως μετά και θα διαρκέσει έως το 2025 (“Renovation” – “Ανακαίνιση”), ο όμιλος θα προχωρήσει στην ανανέωση της γκάμας των προϊόντων του που θα φέρουνν την πολυπόθητη κερδοφορία, ενώ στην τρίτη (“Revolution” – “Επανάσταση”) το Groupe Renault θα στρέψει το επιχειρηματικό του μοντέλο στην τεχνολογία και τη σύγχρονη κινητικότητα.
Εφεξής η γαλλική εταιρεία δεν θα μετρά την απόδοσή της στην παγκόσμια αγορά με σημείο αναφοράς τις πωλήσεις και τα μερίδια που αποσπά, αλλά με επίκεντρο την κερδοφορία, τη δημιουργία τω απαραίτητων ταμειακών διαθεσίμων και την αποτελεσματικότητα των επενδύσεών της.
Διαβάστε επίσης: Το Renault 5 ξαναγεννιέται ως ηλεκτρικό supermini
Σύμφωνα με τις προσδοκίες των Γάλλων, έως το 2023 ο όμιλος θα έχει επιτύχει ένα περιθώριο λειτουργικού κέρδους που θα αγγίζει το 3%, ταμειακές ροπές ύψους 3 δις ευρώ και επενδύσεις στον τομέα έρευνας και εξέλιξης που θα αγγίζουν στο 8% των εσόδων της – από το 2025 και μετά, οι δύο παραπάνω τόχοι θα αναβαθμιστούν στο 6% και τα 6 δις ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε ο Luca de Meo, ο γαλλικός όμιλος θα περικόψει τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί από 6 που είναι σήμερα σε 3 και τις οικογένειες κινητήρων από 8 σε 4. Την ίδια στιγμή, κάθε νέο μοντέλο που θα βασίζεται σε μια από τις παραπάνω 3 πλατφόρμες θα «μπαίνει» στην αγορά σε λιγότερο από 3 χρόνια.
Στόχος του Groupe Renault είναι να μειώσει το παραγωγικό του αποτύπωμα σε 3,1 εκατ. μονάδες ετησίως έως το 2025, από 4 εκατ. μονάδες που ήταν το 2019.
Σε ότι αφορά την παραγωγική δυναμική του ομίλου εκτός Γαλλίας, το Groupe Renault θα εστιάσει στη Λ. Αμερική, την Ινδία και την Κορέα, ενώ θα αξιοποιηθεί η ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων του ομίλου σε Ισπανία, Μαρόκο, Ρουμανία και Τουρκία.
Το Groupe Renault δήλωσε ότι θα παρουσιάσει 24 νέα μοντέλα έως το 2025, με τα μισά από αυτά να ανήκουν στις κατηγορίες C και D. Από αυτά τα 10 θα είναι ηλεκτρικά.
Η Renault αναμένεται να δώσει περισσή έμφαση στην κατηγορία C ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της στην Ευρώπη, χωρίς να «αγνοεί» αγορές, όπως εκείνες της Λ. Αμερικής και της Ρωσίας. Στόχος της Renault είναι να επεκταθεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, καθώς και στον τομέα των κυψελών υδρογόνου. Από εκεί και πέρα, στόχος είναι τα υβριδικά μοντέλα να καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 35% στις πωλήσεις της μητρικής εταιρείας του γαλλικού ομίλου. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι τα προσεχή χρόνια 1 στα 2 νέα αυτοκίνητα που θα λανσαριστούν στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά.
Η Dacia και η Lada θα εγκαταλείψουν τις 4 πλατφόρμες που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν αξιοποιώντας μόλις 1. Επίσης, οι 18 διαφορετικοί τύποι αμαξώματος των δύο εταιρειών θα περιοριστούν σε 11. Σε ότι αφορά τα νέα μοντέλα, από το στρατόπεδο των Dacia και Lada αναμένονται 7 νέα μοντέλα έως το 2025, εκ των οποίων τα 2 στο C-segment.
Η Alpine θα εντάξει στους κόλπους της τα επιβατικά μοντέλα Alpine, τις πολιτικές προτάσεις της Renault Sport καθώς και τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Renault Sport. Η σημαντικότερη είδηση για τις εκδόσεις παραγωγής είναι η εστίασε κατά 100% στην ηλεκτροκίνηση μέσα από μια γκάμα νέων μοντέλων. Ένα από αυτά θα είναι ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Lotus.