X
Επικαιρότητα

Το νέο RS5 TDI Concept

Η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει στο νέο RS5 TDI Concept μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή της τεχνολογίας ηλεκτρικού τούρμπο.

Η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει στο νέο RS5 TDI Concept μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή της τεχνολογίας ηλεκτρικού τούρμπο.

Αφορμή για τη δημιουργία του RS5 TDI Concept αποτέλεσαν τα 25α γενέθλια της τόσο επιτυχημένης –πλέον- τεχνολογίας κινητήρων TDI της Audi. Τι νέο, όμως, μας φέρνει το RS5 TDI Concept; Κάτω από το καπό του φιλοξενείται ένας 3λιτρος V6 TDI πετρελαιοκινητήρας με δύο τούρμπο, όπως ακριβώς συμβαίνει και με εκείνον των αντίστοιχων εκδόσεων των Audi Α6, Α7 και SQ5 TDI, με τη διαφορά όμως ότι εδώ συναντάμε συν τοις άλλοις και έναν ηλεκτρικό υπερτροφοδότη, που λειτουργεί και αυτός σαν… τούρμπο (εξ ου και η ονομασία e turbo) επιτρέποντας στις φτερωτές των άλλων δύο να περιστρέφονται μόλις σε 2 κλάσματα του δευτερολέπτου με 70.000 σ.α.λ., κάτι ασφαλώς που για τους πιο μυημένους παραπέμπει στην τεχνολογία που από φέτος χρησιμοποιούν τα μονοθέσια της F1. Επί του πρακτέου, χάρη στη συγκεκριμένη καινοτομία, σύμφωνα με τους δημιουργούς της νέας αυτής εφαρμογής, εξαλείφεται πλήρως το ανεπιθύμητο φαινόμενο της υστέρησης στην απόκριση του τούρμπο  (ή αλλιώς turbo lag). Αξίζει να προσθέσουμε πως ο ηλεκτρικός αυτός υπερτροφοδότης τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με τάση 48 Volt, η οποία με τη σειρά της είναι συνδεδεμένη στο συμβατικό 12βολτο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος.

Η απόδοση του… ιδιαίτερου αυτού πετρελαιοκινητήρα αγγίζει σε ισχύ του 385 ίππους, με τη ροπή να ανέρχεται στην διόλου ευκαταφρόνητη τιμή των 750 Nm. Ο κινητήρας συνεργάζεται με το γνωστό αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Audi μεταφέροντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με την Audi, το νέο RS5 TDi Concept είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,0 δλ., τα «0-200» έρχονται σε λιγότερα από 16 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 280 χλμ./ώρα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή, ωστόσο, είναι η μέση κατανάλωσή του, η οποία περιορίζεται, σύμφωνα με την Audi, στα μόλις 5,3 λιτ./100 χλμ. Το βέβαιο, πάντως, είναι πως ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν θα μείνει στα χαρτιά καθώς πολύ σύντομα αναμένεται να εξελιχθεί πλήρως εφοδιάζοντας ουκ ολίγα μοντέλα της γκάμας του γερμανού κατασκευαστή. Αρχής γενομένης από το νέο Q7._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!