Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, 1 στους 4 δυνητικούς αγοραστές του νέου Peugeot 208 επιλέγουν στην Ευρώπη την ηλεκτροκίνητη εκδοχή του.
Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να παραμένει ένα μακρινό όνειρο για τη μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών της χώρας μας, εντούτοις στην υπόλοιπη Ευρώπη – εκεί όπου οι οικονομικές συγκυρίες είναι διαφορετικές, αλλά και οι υποδομές υποστήριξης των αυτοκινήτων του είδους πιο «πλούσιες» – το ενδιαφέρον ολοένα και αυξάνεται. Για του λόγου το αληθές δεν αρκεί παρά να θυμίσουμε την περίπτωση των «ομόσταβλων» Nissan και Renault, που έχουν δείξει το δρόμο με τα Zoe και Leaf αντίστοιχα, αλλά και προσφάτως εκείνη της Tesla, μιας εταιρείας από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού που μέσα σε μισό σχεδόν χρόνο έχει καταφέρει με τα προϊόντα της, και κυρίως με το Model 3, να αποσπάσει πολύ σημαντικά μερίδια αγοράς στο σύνολο της γηραιάς ηπείρου – πολλώ δε μάλλον σε Ολλανδία και Νορβηγία.
Με την αυτοκινητοβιομηχανία να αναζητά διακαώς τη χρυσή τομή για τη μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα του (άμεσου) μέλλοντος, στο «χορό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαίνουν πλέον δυνατά εξίσου «ηχηρά» ονόματα της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας. Και μάλιστα με προτάσεις με προσιτό χαρακτήρα σε σχέση με την πλειοψηφία των ήδη υπαρχόντων. Μια από αυτές είναι και εκείνη της Peugeot, η οποία είναι έτοιμη να λανσάρει το νέο 208 και σε έκδοση που θα κινείται αποκλειστικά με την αρωγή… πρίζας.
Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό των Γάλλων, η παραγωγή του ηλεκτροκίνητου Peugeot e-208 θα περιορίζονταν στο 10% της συνολικής. Μολαταύτα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το ενδιαφέρον του κοινού για την ηλεκτροκίνητη έκδοση δείχνει να είναι υψηλότερη των προβλέψεων των Γάλλων, καθώς ήδη το 25% των προ-παραγγελιών του νέου 208 αφορούν την μηδενικών εκπομπών εκδοχή του.
«Από τις 40.000 δηλώσεις ενδιαφέροντος, οι μισές αφορούσαν το e-208. Το ένα τέταρτο των προ-παραγγελιών αφορά την έκδοση αυτή», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO του Γάλλου κατασκευαστή, Jean-Philippe Imparato.
Εντούτοις, ο CEO της Peugeot παραδέχθηκε ότι είναι πολύ νωρίς να πει κανείς αν ο όγκος πωλήσεων του e-208 θα είναι υψηλότερος από ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει η εταιρεία ή αν αυτό το υψηλότερο «μίγμα» προέρχεται μόνο από το αναμενόμενα υψηλό ποσοστό των πρώτων αγοραστών, που συνήθως επιλέγουν τις νέες τεχνολογίες έναντι των συμβατικών.
«Η δουλειά μου βασίζεται σε στοιχεία. Και το μόνο στοιχείο είναι ότι τώρα μπορούμε να φέρουμε την παραγωγή του e-208 έως και το 20% της συνολικής, η οποία θα φτάσει περίπου τις 300.000 μονάδες ετησίως», προσέθεσε στην ΑΝ ο CEO της γαλλικής εταιρείας.
Σε κάθε περίπτωση, στόχος της Peugeot με το νέο e-208 είναι να κερδίσει το ενδιαφέρον πελατών που επικεντρώνονται στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου – το οποίο θα είναι στην περίπτωση του ηλεκτροκίνητου 208 εφάμιλλο με εκείνο της αυτόματης έκδοσης των 1,2 λίτρων και 130 ίππων._Χ.Α.