Ένα Corsa GT του 1987 διανύει 2.700 χλμ. από την Πορτογαλία μέχρι τη Γερμανία για να συναντήσει το έκτης γενιάς σούπερ μίνι μοντέλο της Opel σε ένα «κοινό» ταξίδι τους μέχρι το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2019, το οποίο ανοίγει τις πύλες του στις 10 Σεπτεμβρίου, η Opel θα πραγματοποιήσει τέσσερις στο σύνολο πρεμιέρες – το ανανεωμένο Astra, το υβριδικό Grandland X Hybrid4, την έκτη γενιά Corsa και το ηλεκτρικό Corsa-e Rally. Στα πλαίσια της φετινής έκθεσης, το νέο σούπερ μίνι μοντέλο της γερμανικής εταιρείας θα πλαισιωθεί από έναν ξεχωριστό προσκεκλημένο – ένα σπάνιο Corsa GT του 1987, ένα αυτοκίνητο που ταξίδεψε από την Πορτογαλία μέχρι το Opel Classic Workshop στο Rüsselsheim. Από εκεί, το κίτρινο Corsa GT θα κατευθυνθεί για την IAA 2019, όπου θα συνεισφέρει με την παρουσία του στην ανάδειξη της ιστορίας του μοντέλου, δίπλα στο νέο Corsa.
2.700 χλμ. από το Porto μέχρι το Rüsselsheim μέσω Zaragoza
Το τμήμα Opel Classic χρειάστηκε να ψάξει αρκετά μέχρι να εντοπίσει ένα Corsa GT πρώτης γενιάς. Το συγκεκριμένο αντίτυπο, που αρχικά είχε ταξινομηθεί στην Ισπανία, βρέθηκε καλά φυλαγμένο στο γκαράζ ενός ιδιώτη στην Πορτογαλία. Και κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του από το Porto…
Η Opel προσέφερε το GT από τον Απρίλιο του 1985 μέχρι το φθινόπωρο του 1987. Ήταν ο διάδοχος του Corsa SR, με κινητήρα 1.3 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 70 ίππους διαθέτοντας σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου μέσω καρμπυρατέρ. Η πρόσθετη ισχύς και οι διακριτικές αεροτομές έδωσαν ένα σπορ χαρακτήρα στο Corsa ΜΚΙ, μέχρι την άφιξη του GSi το 1988.
Ακόμα και σήμερα, συμβαδίζοντας με τα τρέχοντα δεδομένα, το Corsa GT είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Το πλαίσιο δεν είναι πιο άκαμπτο από όσο χρειάζεται, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν παρουσιάζει τους συνήθεις τζόγους. Ακόμα και η κατανάλωση καυσίμου εναρμονίζεται με τις επίσημες τιμές της εποχής – σπάνια υπερβαίνει τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.. Το απόβαρο των 750 κιλών βοηθά πολύ στον τομέα αυτό, εξασφαλίζοντας μια αναλογία κιλών/ίππο της τάξης του 10,71.
Στο road trip του αυτοκινήτου από την Πορτογαλία στο Rüsselsheim, το GT έκανε μια σύντομη στάση στη Zaragoza, όπου κατασκευάστηκε το 1987. Το αυτοκίνητο παίρνει το «πράσινο φως» για να επισκεφθεί ακόμα και το εργοστάσιο παραγωγής του. Καθώς το κίτρινο Corsa σταματά στη γραμμή συναρμολόγησης, πολλοί από τους εργαζόμενους σπεύδουν να το υποδεχτούν σαν ένα μακρινό, χαμένο τους φίλο.
Ένας «συνταξιούχος» γίνεται πρωταγωνιστής στην ΙΑΑ 2019
Ο ηλιόλουστος καιρός της Ισπανίας και της Πορτογαλίας είχαν θετική επίδραση στο Corsa GT – ας μην ξεχνάμε πως πέρασε το σύνολο της ζωής τουυ σε δρόμους χωρίς αλάτι απομακρύνοντας έτσι τον κίνδυνο της σκουριάς και της διάβρωσης. Το TÜV συμφωνεί, και μετά τον απαραίτητο έλεγχο, οι ελεγκτές του τοποθετούν το πολύτιμο αυτοκόλλητο στην πινακίδα κυκλοφορίας του. Όμως, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα: οι ειδικοί του τμήματος Opel Classic το εξετάζουν διεξοδικά, με αρκετά ζευγάρια μάτια να το επιθεωρούν και να αποκαλύπτουν μικρές ή και λίγο μεγαλύτερες ατέλειες – λακουβίτσες στην οροφή, μη αυθεντικά σήματα, γρατζουνιές στα κρύσταλλα, φθαρμένα μαξιλάρια καθισμάτων. Ακόμα και η κόρνα ηχεί λανθασμένα! Στο τέλος το αυτοκίνητο γίνεται φύλλο και φτερό.
Η ομάδα Classic συναντιέται με τους συναδέλφους της από το Service Workshop. ΚΑ έτσι δημιουργείται το “Project IAA 2019”, με επικεφαλής τους Thorsten Götz και Dieter Eder, οι οποίο συνθέτουν από την αρχή το πάζλ του εν λόγω Corsa. Μετά τον κινητήρα ακολουθούν η ανάρτηση και το φρεσκοβαμμένο αμάξωμα, με τα καρέ να συμπληρώνεται από τις αυθεντικές ζάντες αλουμινίου και τα ορίτζιναλ logos στις εξωτερικές του επιφάνειες. Στο τέλος, οι ιθύνοντες της Opel τοποθετούν τα παράθυρα, χάρη σε ένα διανομέα Opel, ο οποίος τα βρήκε στις αποθήκες του τα γνήσια κρύσταλλα του μοντέλου.
Έτσι το κίτρινο Corsa GT είναι τώρα έτοιμο για τη δεύτερη νιότη του που θα ξεκινήσει μεγαλοπρεπώς στο 68ό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Δελτίο Τύπου