X
Επικαιρότητα

Το νέο νομοσχέδιο για τα ταξί

Ο παλιός στόλος των οχημάτων ταξί θα έχει αντικατασταθεί ως τον Μάρτιο του 2004, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει η εφαρμογή σύγχρονων τρόπων επικοινωνίας και πλοήγησης. Κι ακόμη, με στόχο να αποκτήσουν επιτέλους οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί «ευρωπαϊκό» πρόσωπο,θα καθιερωθεί κι ένα νέου τύπου «πόιντ-σύστεμ» που θα τιμωρεί την ενδεχόμενη παραβατική συμπεριφορά τους. Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που θα κατατεθεί σύντομα για ψήφιση στη Βουλή, προβλέπεται να δοθούν κίνητρα ώστε τα παλαιά οχήματα να αντικατασταθούν με καινούργια και μεγαλύτερου κυβισμού. Έτσι, από την 1η Μαρτίου 2004, όλα τα υγραεριοκίνητα και βενζινοκίνητα ταξί θα πρέπει να έχουν κινητήρες με χωρητικότητα το λιγότερο 1.750 κ.εκ. Για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα η επιτρεπόμενη κατώτατη χωρητικότητα θα είναι 1.950 κ.εκ., ενώ σε όλες τις περιπτώσεις τα ταξί θα έχουν υποχρεωτικά σύστημα κλιματισμού. Σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο τα οχήματα που θα είναι ως 1.950 κ.εκ. θα αποσύρονται ύστερα από οκτώ χρόνια υπηρεσίας,ενώ όσα έχουν περισσότερα «κυβικά» θα συνταξιοδοτούνται στα εννιά χρόνια. Στην υπόλοιπη επαρχία το όριο απόσυρσης ανεβαίνει στα 15 έτη, με δύο εξαιρέσεις: Στις πόλεις που έχουν μέχρι 3.000 κατοίκους η «αποστρατεία» θα έρχεται στα 20 χρόνια, χωρίς όριο ηλικίας για τους οικισμούς που έχουν ως 1.000 κατοίκους. Στην τελευταία βέβαια περίπτωση, τα ταξί που θα έχουν έδρα τέτοιους οικισμούς, θα διαθέτουν δελτίο τεχνικού ελέγχου σε ισχύ από τα ΚΤΕΟ. Το κράτος έχει την πρόθεση να επιδοτήσει την αντικατάσταση του γερασμένου στόλου με ένα ποσό ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, που θα δοθεί στους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!